Senaste nytt

Etihad Airways introducerar " Fare Choices " - totalt åtta nya alternativ

Magino

Medlem
Hmmm... Att använda den publika servern som en testplattform kan straffa sig. Förut var det sponsrade recensioner, nu Google translate... Vid förra tillfället var det väl rätt tydligt i kommentarerna att test av nya saker är ok, men varna oss användare först. Vi förstår om dom som bestämmer vill testa nya saker, men ge oss en "varning" så att vi kan bedöma händelsen för vad den är och ge korrekt och konkret feedback. "Hemliga" tester och försök riskerar att slå tillbaka negativt. Mina 5 cent...
 
Verkar som artikeln är borttagen nu...
Inlägget existerar inte längre.
Det verkar som om jag aldrig får läsa den här artikeln. Men att döma av kommentarerna så har jag inte missat så mycket :)
Om målgruppen är svensk/dansk/norsk så borde det vara självklart med texter på svenska/norska/danska. Annars är det en tävling i en annan liga, och då finns det betydligt större konkurrens. Men visst, bättre med artiklar på engelska än inga alls. Förutsatt att artiklarna håller någon form av verkshöjd och har någon form av trovärdighet.

Och så lite on topic: Ethiads nya upplägg verkar en smula rörigt. Kommer det verkligen att fungera tro?
 

Vaniljvodka

Medlem
Hur kan man vara så osäker på sina ambitioner med den redaktionella delen att man testar en grej och sedan kliver in bland kommentarerna för att diskutera detta med sina läsare? Aldrig hört talas om nåt liknande. Ta in en chefredaktör med erfarenhet av att skriva nyhetstext och som kan hitta andra skribenter som också har det så behöver man inte framstå som totala amatörer.

Jag är fullt medveten om att den här sidan inte har visioner som språkligt sträcker sig superlångt, men man kanske ska ha en plan för hur det ska se ut innan man publicerar saker?
 

mha321

Medlem
Hur kan man vara så osäker på sina ambitioner med den redaktionella delen att man testar en grej och sedan kliver in bland kommentarerna för att diskutera detta med sina läsare? Aldrig hört talas om nåt liknande.

Jag ser det snarare som något positivt att man deltar i forumet med diskussioner om just sådant.

Däremot hade jag förstås mycket hellre sett att man gjorde det från början.. Typ "nästa vecka tänkte vi testa x, vad tycker ni om den iden? Och hur tyckte ni testet gick?". På det sättet kan man ju vända all den energi som annars hamnar på klagomål till något positivt, och säkert nått en helt annan grad av förståelse.
 
Toppen