Senaste nytt

Ethiopian Airlines

Knutan

Ny medlem
Jag funderar lite på en resa till Nairobi i höst eller i vinter. Efter att ha läst den här tråden får jag lust att flyga med Ethiopian! Då kanske man till och med kan få till en award-biljett att lägga sin 2-4-1 på!

Till Nairobi flyger både Lufthansa och Swiss, skulle valt dessa över Ethiopian varje dag. Nairobi är för övrigt väldigt fint, bodde där under min tid i Östafrika så PMa gärna om du behöver tips.
 

Erik M

Medlem
Jag har nyligen bokat med Ethiopian från/till Stockholm-Addis och det verkar bara vara 2 award i C per flight

Mycket bra info, tack! ursäkta en riktig nybörjarfråga, men hur kan jag kolla den tillgängligheten? Har letat via SAS och på Ethiopians hemsida men inte hittat nåt om hur man bokar med poäng.
 

spritfet

Medlem
Mycket bra info, tack! ursäkta en riktig nybörjarfråga, men hur kan jag kolla den tillgängligheten? Har letat via SAS och på Ethiopians hemsida men inte hittat nåt om hur man bokar med poäng.
Det gör du via Uniteds- och/eller ANA. Finns guider nedan
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Planerar en resa till Kapstaden med tjejen. Hon har aldrig åkt business så jag vill gärna att hon fastnar för det också :) Ethiopian Airlines har väldigt förmånliga priser dit i business men jag har aldrig flygit med dem själv. Frågan är, kan denna resa ge henne mersmak av att flyga C i framtiden? :)
 

Brandten

Medlem
Planerar en resa till Kapstaden med tjejen. Hon har aldrig åkt business så jag vill gärna att hon fastnar för det också :) Ethiopian Airlines har väldigt förmånliga priser dit i business men jag har aldrig flygit med dem själv. Frågan är, kan denna resa ge henne mersmak av att flyga C i framtiden? :)
Har man bara flugit ekonomi tidigare så är väl till och med en fulbusiness med seat-block bättre. Har svårt att tro att hon INTE skulle få mersmak av att dricka skumpa i sköna stolar i en snygg Dreamliner, oavsett om det står ET på utsidan.

Edit: Brukar alltid läsa Onemileatatime inför mina resor.
 

MLG55

Medlem
Det gick ju förut att få tag i Ethiopians bokningskod med check my trip och SAS-classic.
Är enda alternativet att kontakta SAS numera för att få tag i koden?
Nån som vet ett annat smidigt sätt att kunna logga in och välja säte på Ethiopians hemsida?
Edit
Har försökt söka fram det, men hittar inte svaret här.....eller så är jag helt kass på att söka:rolleyes:
 
Toppen