Har varit på Ethiopian och sett deras operation inifrån. Arbetar i en bransch som levererar till flygunderhåll och har sett många hangarer i min karriär. Bodde under denna tiden i Östafrika och kan säga att efter mina besök, inte bara på Ethiopian så är alla afrikanska bolag ute ut bilden...
Flög en del legs med Ethiopian intra Afrika, cirka 40 legs per år och skulle säga att det funkar OK. Loungen i Bole är skaplig för att vara afrikansk. Flög deras 787 när den bara var någon månad gammal till Addis i C och då hade dom inte någon av rätterna som var på menyn med sig i serveringen. Filmerna var textade till kinesiska vilket inte gick att stänga av och stolen var redan trasig på sina ställen.
Om man dock bortser från säkerhetsaspekten som ju är upp till var och en att bedöma så kan man uppgradera vid incheckning från ekonomi till business för 500USD enkel väg. Scorar man billiga ekonomibiljetter så är det en ganska vettig lösning, hade många kollegor och vänner i Afrika som använde detta.
Flög en del legs med Ethiopian intra Afrika, cirka 40 legs per år och skulle säga att det funkar OK. Loungen i Bole är skaplig för att vara afrikansk. Flög deras 787 när den bara var någon månad gammal till Addis i C och då hade dom inte någon av rätterna som var på menyn med sig i serveringen. Filmerna var textade till kinesiska vilket inte gick att stänga av och stolen var redan trasig på sina ställen.
Om man dock bortser från säkerhetsaspekten som ju är upp till var och en att bedöma så kan man uppgradera vid incheckning från ekonomi till business för 500USD enkel väg. Scorar man billiga ekonomibiljetter så är det en ganska vettig lösning, hade många kollegor och vänner i Afrika som använde detta.