Senaste nytt

Ethiopian Airlines

Knutan

Ny medlem
Har varit på Ethiopian och sett deras operation inifrån. Arbetar i en bransch som levererar till flygunderhåll och har sett många hangarer i min karriär. Bodde under denna tiden i Östafrika och kan säga att efter mina besök, inte bara på Ethiopian så är alla afrikanska bolag ute ut bilden...

Flög en del legs med Ethiopian intra Afrika, cirka 40 legs per år och skulle säga att det funkar OK. Loungen i Bole är skaplig för att vara afrikansk. Flög deras 787 när den bara var någon månad gammal till Addis i C och då hade dom inte någon av rätterna som var på menyn med sig i serveringen. Filmerna var textade till kinesiska vilket inte gick att stänga av och stolen var redan trasig på sina ställen.

Om man dock bortser från säkerhetsaspekten som ju är upp till var och en att bedöma så kan man uppgradera vid incheckning från ekonomi till business för 500USD enkel väg. Scorar man billiga ekonomibiljetter så är det en ganska vettig lösning, hade många kollegor och vänner i Afrika som använde detta.
 

spritfet

Medlem
Har varit på Ethiopian och sett deras operation inifrån. Arbetar i en bransch som levererar till flygunderhåll och har sett många hangarer i min karriär. Bodde under denna tiden i Östafrika och kan säga att efter mina besök, inte bara på Ethiopian så är alla afrikanska bolag ute ut bilden...
Anrika SAA inkluderat?

Kul tråd där åsikterna går väldigt isär. Har Ethiopian C award bokat CPT-ADD och ADD-FCO-ARN i slutet av april, ska bli intressant att se hur de levererar. I dagsläget är båda flighterna 787 och hoppas få testa båda C-varianterna. Rätt sparsamt med reviews och klipp från ET överlag, ska se om jag kan skaka fram lite bilder i slutet av april. :)
 

agehall

Medlem
?? De bedste ombord-oplevelser jeg har fået på regionalfly er typisk med Rwandair, Kenya Airways, ET, Swazi Air, SAA, Europe Air (DRC). Glade stewarder/stewardesser, masser af drikkevarer, farver, puls, flirt. Selv Air Malawi, Air Burundi, og Air Tanzania har leveret og skabt god atmosfære. Lidt forsinkelser hist og pist, men hvis det er transit, bliver man taget hånd om....Africa delivers....
Jag tror det är en språkförbistring här.

Ett bolag kan vara hur bra som helst ombord, men vad hjälper det ifall du riskerar att inte komma fram? Jag är mycket skeptisk till hur underhåll sköts i Afrika och för mig är det viktigare att komma fram med livet i behåll än att fundera på hur servicen ombord är.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Olle A

Medlem
Det bästa jag kan hitta nu, som ej inkluderar Ethopian, är med Turkish och KLM för 15 097 kr.
Ja det är ju tur för flygbolagen att vi resande tycker olika. Tror dock inte att du hade blivit besviken på Ethiopian Airlines men det är ju inget fel på KLM och Turkish Airlines heller. Kan vi förvänta oss en reserapport?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Enda anledningen att stanna i Etiopien är om du gillar omfattande korruption och anti-vit diskriminering. Undvik!
??? Taler vi om det samme land?? Det afhænger af øjnene der ser. Korruption er vel alle steder og jeg har ikke oplevet diskrimination? Ethiopien er en guldgrube at besøge. Kender også flere expatriates som nødigt vil derfra igen. Herligt klima, natur, kultur, religion, etc. Unikt, unikt, unikt. Café livet og fadøls-haverne er også noget der gør livet let og lystigt!
 
Toppen