Ethiopian Airlines

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Richispice, 22 Februari 2016.

1. Richispice

Richispice Medlem

Hej,

Har inte förmånen att ha råd med BC eller FC så jag får flyga coach.

Skall till Kapstaden i slutet på mars och de billigaste och bästa(?) alternativet verkar vara ovanstående bolag.

Köper jag en påse bajs om jag bokar med Ethiopian eller är det ett bolag som jag inte behöver vara rädd att flyga med? Layover i Bole är max 2 timmar både dit och hem.

Vad säger ni?

Mvh

Gus och Brandten gillar detta.
  2. Sahlen

Sahlen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bara en resa ARN-VIE i C i en 787:a som referens, men jag upplevde det som väldigt bra.

Trevlig crew som pratade hyfsad engelska. Vi lämnade gate i tid och landade säkert.

Richispice gillar detta.
  3. Troy1

Troy1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flygit med dem till Johannesburg via Addis Abeba i eko, och har absolut ingenting att klaga på.

Cristoffer Cedergren och Richispice gillar detta.
  4. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ethiopian har stort anseende i flygbranschen och säkerhetsmässigt åtminstone lika bra som Turkish (och om man titta på statistiken faktiskt mycket bättre). Intjäning av Eurobonus är en annan femma. Då är Turkish eller till och med South African bättre beroende på vilken bokningsklass du har

Richispice gillar detta.
  5. Richispice

Richispice Medlem

Stort tack för kommentarer.

6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller nog inte riktigt med dej. Säkerhetsmässigt ligger väl ändå inget av nämnda bolag i topp. Skall man till äventyrs ge sig på att resa med något afrikanskt bolag så är det South African som gäller, i varje fall enligt mina kriterier.

agehall och Richispice gillar detta.
  7. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I stand corrected. Enligt Airliners.com är Turkish bättre än Ethiopian
    Jag tänkte mest på dom två incidenter i fjol som Turkish hade

Airline Ratings

Richispice gillar detta.
  8. Richispice

Richispice Medlem

Jag får helt enkelt leta vidare. Kalla mig snål, men jag blir bara borta 24-30/3 så jag är mån om att slippa betala mer än 15+tusen för flyget.

9. Olle A

Olle A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För 15 tusen får du ju businessclass med Ethiopians dreamliner hela vägen och runt 27 000 miles till Eurobonus eller Miles&Bonus om du vill. Turkish Airlines kostar det dubbla ser jag. Är du ekonomisk så åker du ju för runt 6 300 men med tanke på den långa restiden så känns det väl som att businessclass vore att föredra. Har själv flugit Ethiopian business till Dubai och är mycket nöjd.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!