Senaste nytt

Ethiopian Airlines till Seychellerna. Erfarenheter?

joa

Medlem
Velar in i det sista med min 2-4-1 som går ut vid årsslutet. Sneglar på Seychellerna för att i alla fall ha en bokning.
Två kids på 7 resp 4 och gumman. Erfarenheter med Ethiopian via Addis Abeba?
Rutten kändes mer lockande än Turkish som innefattar byte mitt i natten med två sovande barn....
Ser ut att bli Economy då jag inte hittar några business.
Inte bara nyfiken på själva flighten utan också på deras flygplats (Addis Abeba)
 

Flyer722

Medlem
Velar in i det sista med min 2-4-1 som går ut vid årsslutet. Sneglar på Seychellerna för att i alla fall ha en bokning.
Två kids på 7 resp 4 och gumman. Erfarenheter med Ethiopian via Addis Abeba?
Rutten kändes mer lockande än Turkish som innefattar byte mitt i natten med två sovande barn....
Ser ut att bli Economy då jag inte hittar några business.
Inte bara nyfiken på själva flighten utan också på deras flygplats (Addis Abeba)
Flygplatsen är ett skämt. Handlar det om economy tar jag hellre turkish.
 

Kricka

Medlem
Flygplatsen är ett skämt. Handlar det om economy tar jag hellre turkish.

Håller verkligen med om att Bole (Addis Abeba) är trist. Det skulle behövas en helt
ny flygplats då den nuvarande är för liten och har stora renoveringsbehov.. Det är
nog ändå värt att flyga den vägen då vi vuxna kan hantera en trist flygplats bättre
än små barn man väcker mitt i natten!
 

Canadien

Medlem
Tror Ethiopian bara släpper två stolar i business nuförtiden, de kan dock släppa nya ett par dagar efter att du bokat upp de två första.
 

Fredrik

Medlem
Det blir väl svårt att vara så flexibel med såpass små barn.

Vet inte hur hårda de är på Seychellerna med gula febern men jag skulle kolla upp ifall det är krav på vaccination för den som passerat Addis.
 

VonMögen

Medlem
Åkte ARN-ADD-SEZ-ADD-CDG-ARN i okt i ET biz och även passerat via add ett flertal gånger senaste åren till andra destinationer. ADD är ett skämt men rätt smidig om man bortser från standarden, tog 5 min från att vi klev av kärran tills att vi satt i loungen. ADD utan lounge skulle jag vägra... Åker ni ET Biz så funkar Cloud 9 för nån timme om man hittar någonstans att sitta.

Gällande gula febern så skulle man ha papper med sig för detta vid immigrationen på SEZ, men vi behövde inte visa nåt eftersom vi enbart haft transfer på ADD.

Kör SEZ. Grymt ställe!
 

jonlindsten

Medlem
Flög också till SEZ via ADD i våras, flygplatsen i sig är inget att hänga i julgranen men planen var helt ok och samma med käk och service. Flög från BKK till SEZ och behövde inte visa några papper på gula febern, var dock tvungen att gå igenom en hälsokontroll vid ankomst tillbaka i Thailand, något som dock gick ganska smidigt.

Ha en trevlig resa!
 
Gjorde en resa dit i nov 2017.

ARN-DUB-ADD-SEZ.

Visst, ADD är inte en höjdarupplevelse, kan hålla med om att en lounge är att föredra, lär ju falla rätt platt med en ekonomibiljett (har ni Priority Pass?). Min sambo och jag satt ett antal timmar på flygplatsen och väntade på vår flight, loungen vart förmodligen räddningen och det kan vara lite av en chock att annars sova/hänga/sitta ute i terminalen där det är lite av en annan värld.

Ethiopian tyckte jag var helt okej, inte det bästa men det funkade, dom var vänliga, flygplanet vi åkte med var inte av senaste snitt men gjorde jobbet och vad gör man inte för att få sticka fötterna i vit sand och bada i turkost vatten? :)

Skall tillägga att jag åkte business. Loungen (fanns 2st vi var i) var helt okej om ni kan trixa er in dit.
Hoppas ni kommer iväg och Seychellerna är svårt att inte gilla.

PS - åkte Turkish hem från ADD till IST, det planet var inte så kul och långt ifrån den businessupplevelse jag laddat för. Så upplevelsen kan vara trist där med. Loungen i Istanbul däremot... fast det är en helt annan historia.
 
Toppen