Senaste nytt

Ethiopian Airlines startar Addis Ababa - Stockholm - Oslo 26 mars 2017

Brandten

Medlem
Min hemresa CPT-JNB (med South African) och JNB-ADD-ARN var en blandad
upplevelse. SA fungerar men är inget toppbolag inrikes. ET JNB-ADD fungerade
rätt bra men flygplatsen i Addis känns fortfarande som den jag besökte på 80-
och 90-talet, dock med en betydligt bättre landningsbana än då och alldeles
för många passagerare nu.
Flyget till Arlanda var en B777-200 LR istället för planerade B787-9. Man undrar
om kärran som trasslade förra helgen (se tidigare inlägg i denna tråd) är tagen ur
drift p.g.a. problem ? Servicen var nog bland det mest förrvirrade jag sett på
länge. Då sträckan är rätt bra tidsmässigt för att sova (avgår vid midnatt och är
tillräckligt lång för att sova en god stund) så bad jag om deras Express Service
dvs. att få en varmrätt snabbt för att sedan kunna sova. Jag fick naturligtvis min
mat sist och de två första försöken serverades varmrätten nära nog iskall. Jag
föreslog då att man kanske skulle prova den andra ugnen och först då lyckades
man få till en varm varmrätt. Har tyvärr ytterligare en resa till S.A. bokad vilket
inte känns helt bra men de kanske behöver en "andra chans" ?
Såg också att dom var här med B777'an här om dagen. Konstigt att man inte roterar flottan och flyger B787 som de har många av, eller A350 här i Norden nu när man vill ta plats på marknaden och använder B777 på det gamla ruttnätet.
675918f08bf74d6110657628fa1989a1.jpg
 

bnr

Medlem
På väg hem från ZA fick jag en B777-200LR istället för planerad A350-900 JNB-ADD. Egentligen inget större problem när man reser två + att det är dagflygning.
Hade troligen samma avgångstid som @Kricka hem ADD-ARN, där fick jag B787. Åt injera i loungen så jag skippade att äta ombord, sov direkt, fick 6,5h sömn vilket var alldeles utmärkt.

Håller med om kommentaren om flygplatsen, den är jäkligt trött...
De gånger jag åt mat ombord ET så var den inte kall men ändå rätt oinspirerande... servicen är trevlig och personalen försöker även om servicen saknar "finess".
 

Agö

Medlem
På väg hem från ZA fick jag en B777-200LR istället för planerad A350-900 JNB-ADD. Egentligen inget större problem när man reser två + att det är dagflygning.
Hade troligen samma avgångstid som @Kricka hem ADD-ARN, där fick jag B787. Åt injera i loungen så jag skippade att äta ombord, sov direkt, fick 6,5h sömn vilket var alldeles utmärkt.

Håller med om kommentaren om flygplatsen, den är jäkligt trött...
De gånger jag åt mat ombord ET så var den inte kall men ändå rätt oinspirerande... servicen är trevlig och personalen försöker även om servicen saknar "finess".
Kan du rekommendera linjen?
 

bnr

Medlem
Kan du rekommendera linjen?
Nja, tyvärr inte. ET må försöka men det är ett smått dysfunktionellt bolag om man ser på helheten.
Man kan inte lita på avgångstiderna och jag flyger hellre en kort + en lång flygning ner till Sydafrika nästa gång. T.ex. Lufthansa/Swiss.
Alternativt Qatar, som är värt omvägen eftersom produkten är så bra.
 

Elias

Medlem
Man ska ändå komma ihåg att Bole genomfört en större renovering på senare tid, ni som inte vart där innan. Tänk då hur det såg ut för bara några få år sedan:D:rolleyes:
 

Elias

Medlem
Nja, tyvärr inte. ET må försöka men det är ett smått dysfunktionellt bolag om man ser på helheten.
Man kan inte lita på avgångstiderna och jag flyger hellre en kort + en lång flygning ner till Sydafrika nästa gång. T.ex. Lufthansa/Swiss.
Alternativt Qatar, som är värt omvägen eftersom produkten är så bra.
+1
 

Senator

Moderator
Sitter nu i ET loungen med flight 4 av 4 kvar. Jag kommer undvika detta bolag om möjligt.

Hårdvaran är helt ok, men idag på rutten JNB-ADD fick jag en varmrätt som skulle få vilken mattant som helst på en kommunal skola att skämmas.

Den kallades: kyckling med gräddig pesto, någon svamp samt pasta. Kan vara det vidrigaste jag har fått ombord en premiumkabin på mina 20 år med affärsklassresande. Totalt oätligt.

f58cb2bbc691e5880ed4bfad42079a29.jpg


Jag tror min ofödda son skulle kunna göra bättre. Sedan aldrig en fråga om påfyllning av vatten eller dyl.

Hela upplevelsen påminner mig om detta:

6e628e36ee9551e61d5afe77d82df67a.jpg
 

AtleFlyg

Medlem
Sitter nu i ET loungen med flight 4 av 4 kvar. Jag kommer undvika detta bolag om möjligt.

Hårdvaran är helt ok, men idag på rutten JNB-ADD fick jag en varmrätt som skulle få vilken mattant som helst på en kommunal skola att skämmas.

Den kallades: kyckling med gräddig pesto, någon svamp samt pasta. Kan vara det vidrigaste jag har fått ombord en premiumkabin på mina 20 år med affärsklassresande. Totalt oätligt.

f58cb2bbc691e5880ed4bfad42079a29.jpg


Jag tror min ofödda son skulle kunna göra bättre. Sedan aldrig en fråga om påfyllning av vatten eller dyl.

Hela upplevelsen påminner mig om detta:

6e628e36ee9551e61d5afe77d82df67a.jpg

Tycker ändå din rätt såg liiite finare ut än min som gjorde att jag från Addis till Mahe fick sitta och kräkas i tre timmar.... #neverETagain
 

Attachments

  • EE460F04-BB2C-402F-BE6A-64A8D706C7A0.jpeg
    EE460F04-BB2C-402F-BE6A-64A8D706C7A0.jpeg
    56,5 KB · Visningar: 383
Toppen