Senaste nytt

Ethiopian Airlines startar Addis Ababa - Stockholm - Oslo 26 mars 2017

jerixon

Medlem
Ett exempel.....
Random datum
eti.JPG
 

Xilan

Medlem
Eftersom det har sagts att dom inte kommer att ha rättigheter för lokal trafik så blir jag mäkta förvånad om den där kommer att gå att åka på, men den som är iskall kan ju testa för skojs skull och se vad som händer till slut :)

Jag vet inte om eller var det upptäcks och kommer att ta stopp..
Är det sagt att de inte kommer ha rättigheter? Eller är det sagt att de inte kommer sälja biljetter på sträckan?

Jag tolkade det som att de har en överenskommelse med SAS att inte konkurrera på sträckan ARN-OSL eftersom de båda är Star Alliance, har viss code share osv. och därmed samarbetar. Men jag har inte läst något om att de inte har trafikrättigheter.
 

pep

Medlem
Min erfaring er, at 5th freedom er en gråzone der bygger mere på tillid end på kontrol. Og, at det af og til ikke går helt efter reglerne. For eksempel da KQ fløj CPH-ARN-NBO i 90'erne, (uden 5th freedom) blev flyet helt fuldt i sidste øjeblik med nye passagere der stod af i Stokholm...? Jeg talte med en, der angav at have betalt 300 DKK for en "stand-by" billet...
 

NotRyan

Medlem
Är det sagt att de inte kommer ha rättigheter? Eller är det sagt att de inte kommer sälja biljetter på sträckan?

Jag tolkade det som att de har en överenskommelse med SAS att inte konkurrera på sträckan ARN-OSL eftersom de båda är Star Alliance, har viss code share osv. och därmed samarbetar. Men jag har inte läst något om att de inte har trafikrättigheter.
Dom har tydligen inte sökt. Det finns nog ingen överenskommelse men dom är kompisar och huvudstadstriangeln är huvudstadstriangeln.
 

Rebel

Medlem
Kanske kör de bara första klass stockholm oslo??
Det finns nog inte mycket konkurans på det på den sträckan. Hehehe.
 

Olle A

Medlem
Man lär inte få många businesspassagerare från Oslo om man inte justerar priserna. En tur och returresa Oslo - Dubai i maj nästa år kostar otroliga 53 244 NOK enligt deras hemsida medans Stockholm - Dubai kostar 13 020 SEK, ett mycket bra pris för en mileagerun. Stor skillnad på priser även till Addis Ababa och Sydafrika.
 
Toppen