Ethiopian Airlines och Boeing 787 Dreamliner

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jacob, 27 Augusti 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Ethiopian har nu lagt upp ett schema på sin hemsida över vilka dagar, flygningar och linjer man kommer använda nya Boeing 787 Dreamliner.

Ethiopian | 787 - Schedules

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska de flyga den där stackars saken till LOS!? De är inte rädda om sin nya leksak inte.. ;)

3. Olle A

Olle A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas nu att deras tidsschema håller. Är bokad på ET 809 ADD-JNB den 14/9 och ET 808 JNB-ADD den 16/9, i economy visserligen, och det vore ju häftigt om det blir 787 som beräknat.

1 person likes this.
  4. Uppdatering av Ethiopian Airlines B787 operation

Källa: Ethiopian Airlines Boeing 787 May/June 2013 Operation Changes as of 17MAY13 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att man numera flyger B787 till DXB på bägge flygningar. Skulle vara kul att göra ett nytt försök, men jag är nog inte så sugen på att flyga B737 till ARN igen… Om inte man möjligtvis kan routa DXB-ADD-FRA-ARN på LifeMiles Award, då blir det helt klart attraktivt :)

6. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas att nu detta stämmer och de INTE ändrar. Är bokad på flighten ADD-ABV den 31 maj...

7. Inte 100% on topic, men troligen av intresse: F.r.o.m. 17:e Juni försvinner det tekniska stoppet i Cairo på sygående flyg mellan ARN och ADD. Det blir direktflyg med en B757.... Det är ju tyvärr inte det modernaste planet, men skönt att slippa stoppet i CAI.

Med tanke på 757:ans ålder och de beställningar Ethiopian har lagt kan vi kanske snart vänta oss lite trevligare flygupplevelser när det gäller hårdvara :)

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hårdvaran i C på SkyInterior 737:an som går på rutten nu är helt katastrof. Ingen som helst recline i stolen (trots att utrymmet tillåter), dåligt stöd för svanken och ett benstöd som är byggt för folk under 1.70. Komforten motsvarar nog mer en Premium Economy produkt än Business.

Skulle dock hellre se att de konfigurerade några 737:eek:r i long haul utförande med lie-flat stolar i C och AVOD i Economy.

1 person likes this.
  9. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanon för min del, även om de kunde flyttat datumet 2 dgr bakåt:) Flyger tillbaka ABV-ARN den 15/6...Men det får bli till nästa resa istället. Viktigare just nu (för min del) är att de håller det utlovade och att jag få chansen att pröva Dreamlinern nu på fredag mellan ADD-ABV.

I övrigt instämmer jag ang 737an, inte så kul. Men har man ett bra handbaggae att ställa framför sig och ha fötterna på, så är det inte fy skam. Och mjukvaran är så pass bra emm att det i slutändan är ok då:)

Men ska bli kul att pröva 757an. Om jag bara får möjligheten till Dreamlinern nu på fredag och sedan 757an i höst så kan jag skyta med att ha flygit samtliga modeller som ET använder sig av:)

10. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan för övrigt säga att senaste resan ner till ADD mot ABV, var en icke-skyinterior 737a. Den stolen var banne mig skönare och gick att fälla längre än Skyinterior-737an...
    Imorgon kväll får vi se vad det blir:)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!