Senaste nytt

Ethiopian Airlines flyger one-stop Stockholm-Addis Abeba

Albin

Medlem
KVS visar iallafall att det inte ska gå att flyga mellan ARN-CAI / CAI-ARN

[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - Amadeus Operational Info: ET 714/17 Oct 2012]

Planned Flight Info
Segment Departure Arrival Duration
------- --------- --------- --------
ADD-CAI 23:00/Wed 01:30/Thu 03:30
CAI-ARN 02:30/Thu 07:10/Thu 04:40

Segment Flight Note
------- -----------------------------------------
CAI-ARN A/ NO LOCAL TRAFFIC
ADD-ARN CLASSES SHOWN CJDYGSBMKLVHUQTWEO
ENTIRE FLT- ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE

[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - Amadeus Operational Info: ET 715/16 Oct 2012]

Planned Flight Info
Segment Departure Arrival Duration
------- --------- --------- --------
ARN-CAI 21:00/Tue 01:40/Wed 04:40
CAI-ADD 02:40/Wed 07:30/Wed 03:50

Segment Flight Note
------- -----------------------------------------
ARN-CAI A/ NO LOCAL TRAFFIC
ARN-ADD CLASSES SHOWN CJDYGSBMKLVHUQTWEO
ENTIRE FLT- ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE
 

Igorius

Medlem
Fick just följande meddelande från Ethiopian Airlines inför resan till Seychellerna över nyår (ARN-CAI-ADD-SEZ):

"I apologize for a late reply. According to the current detail of your booking, you will fly with Boeing 787 during the whole trip."

Jag är drygt 100% säker på att det är en felskrivning (och att de menar 738), men för en kort sekund tändes hoppet!
 

Senator

Moderator
Fick just följande meddelande från Ethiopian Airlines inför resan till Seychellerna över nyår (ARN-CAI-ADD-SEZ):

"I apologize for a late reply. According to the current detail of your booking, you will fly with Boeing 787 during the whole trip."

Jag är drygt 100% säker på att det är en felskrivning (och att de menar 738), men för en kort sekund tändes hoppet!

Men häng med ner till FRA så får du åka B787 Dreamliner med mig den 25/12, utan tjafs med mellanlandning i CAI :cool:
 

Igorius

Medlem
Men häng med ner till FRA så får du åka B787 Dreamliner med mig den 25/12, utan tjafs med mellanlandning i CAI :cool:

Haha, om snöovädret håller i sig i några veckor till kanske jag inte har något val! (Blir väl i så fall plogbil till OSL på juldagen för vidare transport söderut...)

Fick för övrigt alldeles nyss den väntade rättelsen: "Sorry for the mistake. It is Boeing 738."
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ändrat trådrubriken till "Ethiopian flyger one-stop Stockholm-Addis Abeba" för de flyger via Kairo tills vidare.
 

Jonas C

Medlem
Enligt Flightradar24 är chansen stor att få en Sky Interior B738, då dessa främst används på ARN rutten.

Fick för övrigt reda på att min B787 på DXB-ADD har blivit ersatt av en vidrig B763 (det ryktas om att dessa är infesterade med kackerlackor) :(
 

Jonas C

Medlem
Ankom nyss till Arlanda med ET714 från Addis Ababa via Kairo. B738:an var av den nyare varianten med SkyInterior och röda stolar. Vill trots detta ej påstå att det var någon skön flight, med en näst intill obefintlig recline och ett alldeles för kort benstöd blev det väldigt svårt att hitta någon skön sovposition. Misstänker att det nästan hade varit lättare att sova i economy. Servicen var bra med Champagne och goda viner, men det vägde tyvärr inte upp mot den undermåliga hårdprodukten.
 

Jonas C

Medlem
Stirrar just nu på avgångstavlan på Terminal 5 och ser att ET715 numera gör stopp i Milano Malpensa. Undrar om man har övergett Kairo helt, eller om det bara är temporärt. Den hemska 737:an är kvar iaf...
 

yopeyo

Medlem
Flyger hem nu på söndag från Addis, får väl se om det blir Cairo eller Milano. Känns i vilket fall som ett stopp vid helt fel tidpunkt mitt i natten. Har nog aldrig sovit så dåligt på någon flygning som under nedresan. När jag precis lyckats somna efter stoppet i Cairo (med ögonbindel och lurar) ruskar flygvärdinnan tag i mig så lurarna flyger i golvet och gapar om "breakfast"...
 

Palazzi

Medlem
Stirrar just nu på avgångstavlan på Terminal 5 och ser att ET715 numera gör stopp i Milano Malpensa. Undrar om man har övergett Kairo helt, eller om det bara är temporärt. Den hemska 737:an är kvar iaf...

Jag hoppas verkligen att detta blir permanent! (Om de nu måste ha ett stopp överhuvudtaget). Hoppas också att det blir bokningsbart likt ARN-FCO förut..
 
Toppen