Ethiopian Airlines: Byte av flygplanstyp, Stockholm-Rom-Addis Abeba?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av rob74, 4 April 2012.

1. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt min bokning med ET för ARN-FCO så ska flygningen utföras med en Boeing 757-200ER.
    Kollade just platstillgången i Expertflyer och då står det:

There was an error message from the airline when trying to retrieve this seat map: EQUIPMENT CHANGE IN PROGRESS

Någon som varit med om det och i så fall vad har de bytt till?
    Enligt deras hemsida så finns det 767-300ER, 787-8 Dreamliner, A350-900, 777-200LR som större flygplanstyper.
    Närmast mindre modell är 737-800.

Seatmap visas just nu endast för Economy. "No entries" står det för Business.

Bokningsläget är:
    C1 J1 D4 Z1 Y1 G1 S1 B5 M5 K5 L1 V5 H1 U1 Q1 T5 W7 E1 O0

En 787-8 Dreamliner hade ju inte suttit fel att få prova... :)

EDIT: Avgång 20 april.

2. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skit! Nu såg jag att jag hade råkat titta i listan för "Fleet on order"...
    Då är det bara 767-300ER, 777-200LR och 737-800, 737-700 som står som lång- och medeldistansflyg förutom 757-200ER.

1 person likes this.
  3. Jag tänkte på det. ;) Ingen har Airbus A350 hittils...

1 person likes this.
  4. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och nu ser seatmap ut som vanligt igen. Inget om något planbyte... :confused:

5. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag åkte samma rutt i Februari. Kunde inte helst checka in och välja säte online 24 h före, fick ordna det vid incheckningen på ARN. ET hemsida är ej den bästa. Uppdateringarna verkar ej fungera så bra

6. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De verkar ha gjort om sin hemsida. Helt nytt utseende än tidigare. Förut kunde man tydligen inte lägga in t ex EuroBonus. Nu fick man en rullmeny med *A-programmen. Angående incheckning så står det att man kan göra det on-line 48 h innan avgång. Får se hur det funkar.

7. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Okej. Nu ser hemsida betydligt bättre ut

8. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ET ska få sin första 787 i juni.
    Tror att JNB och DXB blir första destinationer, från juni står det Equipment change i ANA på JNB och en av DXB flighterna, har också sett dessa flighter i Orbitz märkta som 787.

9. Enligt Airlineroute.net, Ethiopian Airlines börjar trafikera med Boeing B787 till Johannesburg och Dubai i juni, sedan utökar de stegvis till Guangzhou, Harare och Lusaka.

10. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte just checka in på mitt flyg för imorgon, då det står att man kan göra det 48 h innan, men utan att lyckas. Blev hänvisad till checkin på flygplatsen fr o m 90 min före avgång.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!