Ethiopian Airlines börjar att flyga till/från Arlanda via München fr o m 2013-DEC-01

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 19 Juli 2013.

1. Ethiopian Airlines flyger just nu Addis Ababa-Kairo-Stockholm-Addis Ababa.
    (http://www.businessclass.se/star-alliance/3164-ethiopian-flyger-one-stop-stockholm-addis-abeba.html)

Fr o m 2013-DEC-01 börjar de flyga via München båda riktningar.
    Det är oklart om de kommer att få fifth freedom right, men om det blir det kan vara kul linje att testa.

Källa: Ethiopian Airlines to Start Munich; Cancels Brussels Service from Dec 2013 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates

2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mer widebody intra-europa åt folket!

3. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast 757 är ju inte direkt widebody :)

4. charlesswe kanske syftar på resenärer som har "wide"body. ;)
    Efter all konsumtion av skumpa och kedjoätande på flyg efter flyg i premiumkabiner kan man få Widebody Syndrome.

Last edited: 19 Juli 2013
    6 personer gillar detta.
  5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är ju intressant. Jag flög ET till Dubai i C och var väldigt nöjd med den mjuka produkten. Tiderna var ju inte de bästa, men jag blev ombokad pga en försenad flight med TK, så de satte mig på ET istället. Jag var väldigt nöjd med servicen, maten och drycken mellan ARN--(CAI)-ADD. Sätena var väldigt bekväma, men iom att det var ett kvälls/nattflyg hade jag ju gärna haft bättre möjlighet att fälla tillbaka sätet mer. Det var en annan passagerare i C dock som sa att de brukar ha andra plan vanligtvis som var bättre.

Hur som, ett bra alternativ om man ska till MUC kanske. De brukar ju vara väldigt billiga.

6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, synd bara att det blir ännu ett Star Allianceflyg på den sträckan, hade gärna sett lite OneWorld konkurrens

7. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant. Blandar ihop 757 och 767. Vad jag menar i äntligen är "intra-europa flyg med riktig C klass"

Last edited: 19 Juli 2013
  8. Jacob

Jacob Medlem

Söker man efter tidtabellen för Stockholm-München i december får man upp Ethiopian flighten som ett alternativ, fast än så länge bara med SK codeshare. Men det är lovande.

SK/ET 8950 ARN 19:15 MUC 21:30 752 0 1234567 02:15 5 2 02 Dec 29 Mar

SK/ET 8951 MUC 06:00 ARN 08:15 752 0 1234567 02:15 2 5 02 Dec 29 Mar

Observera att nuvarande Stockholm-Kairo aldrig kommit upp på detta sätt.

3 personer gillar detta.
  9. Heja

Heja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var en väldans hattande med hur man ska flyga till Sverige. känns väldigt Thai över sättet att annonsera nya flygplanstyper på olika linjer för att sedan hinna byta fyra gånger innan start. Men hoppas att det nu förblir en direktlinje och att den kan leverera så den får fortsätta vara en direktlinje till ADD.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!