ETD-kontroll av handbagage (Sniffer)

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Meazza, 5 Oktober 2015.

1. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tre gånger i rad på Kastrup (SAS FT) nu. Samma väska alla gånger.

Christian R gillar detta.
  3. Christian R

Christian R DYKWIA

Sådan er det når man er suspekt!

Knucket och Agö gillar detta.
  4. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två gånger på en månad på Arlanda T5.

5. Hände mig senast jag var i Kiruna, någon vecka sedan.

6. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker oftast på sånt i Tyskland sen många år tillbaka har bara varit med om det i Sverige enstaka ggr sen de skärpte reglerna.

En affärsbekants kollega som är chef för ett sprängämneslabb.
    Tydligen uppfriskande att förklara varför det ger utslag på det ena och andra i såna kontroller i diverse länder runt om jorden.
    Jobbar själv i kemilabbmiljö vissa dagar och är alltid nojjig om det är sådan kontroll dagarna efter.

7. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte på en sådan kontroll förra veckan i Dresden, inte sett den utföras tidigare.

8. Har åkt på den ett antal gånger, med olika väskor, fast oftast vill de bara öppna väskan och kolla efter någon suspekt, sist var det en souvenirmugg från Belgrad. Mycket suspekt, yes!

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blir utvald ungefär varannan gång. Gör ju inte så mycket, men tar lite extra tid...

10. Trox

Trox Medlem

Det låter lite som om motionen på Miljöpartiets kongress, den där motionären skrev:

”Du vet säkert hur det är att landa på en amerikansk flygplats… Så jobbigt som det kan kännas att möta en barsk amerikansk gränspolis för att få komma in i USA, precis så jobbigt borde det också kännas för den som försöker lämna Sverige via flyg från en svensk flygplats".

Onödigt att motionera om det, det är redan värre än så.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!