Senaste nytt

Et første kig på Erik Viking og SAS nye langrutekabine

Har prøvet trepunktsbæltet på OZ's business class og man føler sig lettere fixeret, men som du siger, så er det jo kun til start og landing heldigvis

Godt man er forskjellig, trepunktsbelte vil nok få meg til å føle meg ekstra komfortabel ombord! :) Føler meg aller mest komfortabel de gangene jeg har testa 5-punkts-selen i cockpit. Når det begynner å riste er det herlig å stramme alt helt inn og føle deg "i ett med flyet". Baki kabinen føles magebeltet svært pinglete.

Bare for å gi et annet bilde av det, hehe :)
Det trepunktsbælte jeg har prøvet i Untied GlobalFirst var ikke videre komfortabelt. Airbag har jeg prøvet to gange i Singapore Airlines SpaceBed-business class og det fungerede rigtigt godt.

Jeg tror dog alligevel at SAS har valgt rigtigt, Airbaggen gør bæltet meget rigidt og jeg tror det kan blive lidt ukomfortabelt når sædet er "almindelig" bredde og ikke som Singapore Airlines' der kan rumme en hel familie...
19 mars går den på SK945 ARN-ORD. Själv har jag en bokning OSL-CPH-ORD med LN-RKP den dagen... :oops::eek:
Tänker att jag åker ut till OSL ganska tidigt för att försöka charma personen i incheckning och fråga snällt om att få åka via ARN istället.
Emund Viking skal flyve fra OSL/ARN-USA når den er klar - det kan være det er den du ser. - men læs lige hvad jeg skriver længere nede :)
@Rami @englundjesper - som vi så fra artikkelen på bc.se, fra besøket i Zurich, så er inte economystolene på plass enda. Ergo ville jeg tatt det som ligger i expertflyer og ellers med en klype salt :)
Premiären har ju, enligt EF, åkt fram och tillbaka en del sista tiden, så jag håller helt med @Aurora.
Som med så meget andet giver Experflyer et øjebliksbillede. Officiel information fra SAS hedder "i midten af februar mellem København og USA".
 
@Christian R @Aurora Jag vet att allt kan hända och att det är mycket som ska klaffa för att få allt på plats. Vi ser ju bara nu ett par dagar tillbaka vilka ändringar det blir med 4 st A333/343 ute av drift.
Mitt inlägg var med glimten i ögat mot att jag just nu ser ut att få åka RKP från CPH när det kommer gå en fin maskin med helt ny kabin från ARN (jag åker Business) ;)
 

Agö

Medlem
Tror ni att LN-RKN kommer att testköras på kortdistans några gånger innan den sätts in på de långa rutterna?
 
Men inte med crew eller? Jag tänkte mer att man skulle testa kabin m.m. som med ex-LAN.
Det er jeg faktisk usikker på. Jeg spurgte om man ville testflyve i Skandinavien før man sætter den i interkontinental trafik og der var svaret noget i retning af "Vi flyver den til København og fylder den op med dyner, tæpper, puder osv. og så sætter vi den i trafik".
 

Gweilo_2

Medlem
Framgick det om även flightdeck uppdateras i något avseende ? Är detta en C/D-check på flygplanet eller är det "bara" inredning och målning som görs ?
 

Jonas C

Medlem
Tycker att SAS har gjort ett bra jobb med att välja säteskonfiguration. I synnerhet då denna är väldigt utrymmeseffektiv. 32 stolar i främre sektionen med all aisle access och fully flat är nog ganska oslagbart, i synnerhet när många flygbolag knappt kan klämma i så många stolar i vanlig "konventionell" konfiguration.
 
Toppen