Senaste nytt

Estonian Air, inställd flygning och erbjudet alternativ

Gnopps

Medlem
Vad jag har förstått betalar flygbolagen efter du flugit. Så om du har en OV-biljett med BT-flyg är det upp till dem om de låter dig flyga eller ej ifall OV konkar.
 

erc

Medlem
Har nu fått vårt ärende lyft till manager-nivå.

Managern summerar bolagets erbjudande - vilket är identiskt med vad som tidigare framgått. Men de har dragit in min nötpåse (ECO Plus) och gett oss sju dagars utrymme för full refund.

Jag kommer begära full refund. Och inte besöka Tbilisi. Och aldrig någonsin överväga Estonian Air igen.

Tonen i managerns meddelande var syrligt. Minst sagt.
 

erc

Medlem
Vore det en resa till en destination jag verkligen, verkligen vill besöka hade så skett. Nu är det nästan ett omvänt förhållande - Estonian Air och Tbilisi blev intressant på grund av biljettpriset. Minsta motståndets lag säger full refund.

Att köpa biljetter av Qatar med ruttning OSL-DOH-GYD-TBS för 7500 vore annars lite lockande... :)
 

erc

Medlem
Sin vana trogen fortsätter bolaget sin ytterst långsamma hantering av mitt ärende. Trots utlovad hanteringstid på "within seven days" har jag naturligtvis inte sett röken av någon full återbetalning. Påminde. Fick en respons där det framgår att de precis (så passande) administrerat mitt ärende.
 

ulagun

Medlem
Hej,
Tiden går och jag har kvar vår OV bokning till Tiblisi under påsk och inte hört något från dem.
Någon insatt här på BC som vet vad som händer?
 

sk-sthlm

Medlem
Jag har bokat i april, men om man tittar på bokningen på deras hemsida så står det att flyget till Tblisi är inställt - men jag har inte fått något mail från dem än.

Funderar på om man kan boka om med dem till Kiev istället, det är den enda destinationen som de erbjuder som är intressant - och det är ju inte direkt en buffé av destinationer som erbjuds längre enligt destinationskartan: Amsterdam, Bryssel, Moskva, St Petersburg, Köpenhamn och Kiev verkar vara de som finns...
 

tic

Medlem
Jag har en bokning i början på maj. De föreslog idag via mail en routing som förstås går ut på att åka så mycket Estonian-flyg som möjligt, även om det leder till 18 timmar (!!!) ytterligare restid och två förlorade arbetsdagar. Förslaget är att åka först till Tallinn och därifrån till Kiev (med Estonian) och sedan vidare därifrån med Ukraine International (vad det nu är, ombildat Aerosvit?). I princip all extra tid är väntan på Kievs flygplats.

Det är förstås oacceptabelt. Jag skickade tillbaka ett mail om att jag vill åka ARN-RIX-TBS istället, det matchar väldigt bra de tider som jag bokat med Estonian. Men givet andra personers redovisade erfarenheter i denna tråd, är väl utsikterna för detta dåliga. Vi "drabbade" borde gå ihop med en gemensam anmälan till Estniska konsumentmyndigheten (som till och med har hemsida på engelska) ifall vi inte får någon bra lösning.
 

Palazzi

Medlem
Ett riktigt skojarbolag verkar det vara... Försöker med alla medel att undgå att spendera en krona (de har iofs inga att spendera :p). Varför höjer de inte bara priserna en aning?

Behöver en biljett ARN-TLL-TBS kosta 1.200SEK när alla konkurrenter tar det dubbla? 20% höjning hade väl knappast märkts..

Tycker bolaget är trevligt när de väl är i luften... :)
 

ulagun

Medlem
Fick följande sluterbjudande från dem.
För vår och våra bekantas del så är det OK att flyga via Kiev med såpass lång väntetid att vi hinner åka in och få en snabbtitt på stan.
Att flyga med Ukranian Int.känns tveksamt, minte minst med de föga uppmuntrande svar jag fått här på BC :pen Nu har vi övertalat våra respektive. Får väl hälla i dem rejält med god Ukrainsk sekt innan avgång.
Övernattning i Tallinn på OV´s bekostnad mellan lörd-söndag, ser vi som en bonus.
Om vi nu kommer iväg och kommer åter helskinnade så blir det en liten rapport.

F.ö konstigt att TLL-CPH är vi bokade Z-class. Gladdes åt business sista biten, men enligt OV´s hemsida är Z "low economy"

SERVICE FROM TO DEPART ARRIVE
-------------- ------------------- --------------------- -------- -------
ESTONIAN AIR - OV 142
WED 03APR COPENHAGEN DK TALLINN EE 0940 1215
NON STOP KASTRUP LENNART MERI
EQUIPMENT: CANADAIR REGIONAL JET 900
RESERVATION CONFIRMED - T ECONOMY


ESTONIAN AIR - OV 311
WED 03APR TALLINN EE KIEV UA 1330 1515
NON STOP LENNART MERI BORYSPIL INTL
EQUIPMENT: CANADAIR REGIONAL JET 900
RESERVATION CONFIRMED - H ECONOMY


UKRAINE INTL AIRLINES - PS 517
WED 03APR KIEV UA TBILISI GE 2000 2325
NON STOP BORYSPIL INTL INTERNATIONAL
EQUIPMENT: BOEING 737-400
RESERVATION CONFIRMED - H ECONOMY


UKRAINE INTL AIRLINES - PS 518
SAT 06APR TBILISI GE KIEV UA 0625 0800
NON STOP INTERNATIONAL BORYSPIL INTL
EQUIPMENT: BOEING 737-400
RESERVATION CONFIRMED - H ECONOMY


ESTONIAN AIR - OV 312
SAT 06APR KIEV UA TALLINN EE 1600 1745
NON STOP BORYSPIL INTL LENNART MERI
EQUIPMENT: CANADAIR REGIONAL JET 900
RESERVATION CONFIRMED - H ECONOMY


MISCELLANEOUS 06APR TALLINN
SAT PLS PROVIDE HOTAC/DINNER AND BREAKF IN TLL
06APR 2PAX/AT EXPENSE OV INVOL

ESTONIAN AIR - OV 143
SUN 07APR TALLINN EE COPENHAGEN DK 1325 1400
NON STOP LENNART MERI KASTRUP
EQUIPMENT: CANADAIR REGIONAL JET 900
RESERVATION CONFIRMED - Z ECONOMY
 
Toppen