Estonian Air i Business class

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Roger J, 9 Oktober 2011.

1. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Estonian (OV) är ett litet flygbolag som har åtta flygplan. De trafikerar rutterna från Tallinn till Stockholm och Köpenhamn, en begränsad inrikestrafik i Estland, dagliga rutter till några europeiska destinationer samt en del semesterflyg. "Estonian tapas". En av smårätterna i Estonians nya premiumkoncept.Ombord finns alltid två kabiner; Economy och Premium. I "Premium" får du sitta…

Se hela inlägget

2. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du bokar i Eco Y, S eller B for du plats i bakre delen av premium kabin och samma service som i Business (C, D, J) som Roger J skriver. Tänkte tydlig göra vilka bokningsklasser det gäller. Prisvärt alternativ och du tjänar EuroBonus poäng med.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    <blockquote><strong>Tommy Palomäki;13826 wrote:</strong> Om du bokar i Eco Y, S eller B for du plats i bakre delen av premium kabin och samma service som i Business (C, D, J) som Roger J skriver. Tänkte tydlig göra vilka bokningsklasser det gäller. Prisvärt alternativ och du tjänar EuroBonus poäng med.</blockquote>
    <br />
    Precis, skillnaden ombord mellan att resa med businessbiljett eller "Economy Extra"-biljett är vart i premium-kabinen man blir placerad samt att mittsätet/sätet bredvid inte är avstängt om man inte har en Business-biljett.<br />
    Eurobonus-intjäning följer som vanligt bokningsklassen (C,D,J,Z ger 200% poäng). Estonian ger även EBS och EBG-bonus!

4. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi får se vad får jag mat imorgon när jag ska flyga med med OV 19:00 avgång TLL-ARN. Har en B biljett. :confused:

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var en trevlig flyg idag från TLL till ARN men tyvärr fick ingen Menu-kort så var lite osäker vad man fick som måltid. Gott var det iaf. En omelett liknande måltid och super god jordgubsmousse som efterrätt.

6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad gäller nu för tiden, hamnar jag i businessklass om jag bokar en plus-biljett på SAS hemsida där Estonian är operating carrier?

7. Aurora

Aurora Medlem

Skal du fly ARN-TLL, havner du sannsynligvis ombord i en litausk ATR72 operert av DOT, innleaset av Estonian.

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I mitt fall är det Köpenhamn-Tallinn som gäller. Med SAS pågående diamond/guld-kampanj kan man få en plus-biljett för endast 5000 poäng mer så frågan är om det är värt det.

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag valde Plus och när jag bokade sittplatser fick jag välja mellan att sitta i rad 1 eller 2. Det verkar ju lovande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!