Senaste nytt

Estonian Air går i konkurs, inga flyg from 8e november

Agö

Medlem
Nä, men jag jämför med vad de tar på motsvarande linjer. Ska tillexempel ToR Vaasa om ett par veckor. nästan 5`i Go....
Så är det ju, har man monopol så kan man ta ut höga priser. Det är därför det är ändamålsenligt att SAS går in nu och fajtar ned det nya statliga estniska bolaget.
 

TheEagle

Medlem
Mina släktingar skulle flyga Örebro-Köpenhamn med Estonian för att fira jul i Skåne. Verkar som de får ta bilen nu. Jag köpte biljetterna via SAS och på kreditkort så det ordnar nog upp sig...
 
A

Aurora

Guest
Om SAS äger dom så borde dom väl få det, annars får väl leasingbolaget dom (om nu inte Estonian äger dom)...

Sliter litt med å se hvor SAS kommer inn, ja :p

Estonian Air Fleet of CRJ (Active) | Airfleets aviation

Canadair Regional Jet (ES-ACD)— Estonian Air — Plane Finder Data

Alle er eid av EA jet Leasing, som egentlig er den estiske staten eller noe sånn i følge denne artikkelen:

Airline In Over Its Head With Deposit on Leased Planes | News | ERR

Ironisk, at der står: "If Estonian Air were dissolved - which is a possibility that has reportedly been discussed - it would have to return the planes to EA Jet Leasing, which could find another operator for the planes. But that would leave Estonian Air holding the bag. In other words, the government could need to pony up 60 million euros if it wanted to exit the business."
 
Toppen