Ersättning vid inställt flyg

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av redlime, 23 Februari 2014.

1. redlime

redlime Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Skulle idag resa mellan ARN-MMX, men avgången blev inställd. Blev då ombokad till ett flyg som skulle avgå sex timmar senare. Detta passade inte alls så efter mycket diskussion fick jag åka med flighten från ARN-CPH. Min fråga är nu gällande ersättningen på 250 euro som man har rätt till vid inställt flyg, har jag fortfarande rätt till denna när jag inte slutförde min flygning till MMX. Jag landade 1h55min senare i CPH än det som var tanken att jag skulle landa på MMX. Dock vart jag nästan 4h sen till min slutdestination. Hoppas på något klokt svar.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, om du valde att routa om till CPH, så anses det nog vara din slutdestination, så det förändrar situationen lite. Om jag tolkar EU261/2004 rätt så har du nog rätt till €250/2=€125 som plåster på såren, men det förutsätter att det inte föreligger några extraordinära omständigheter.

Jag råder dig att även läsa http://www.businessclass.se/forum/f...-eus-regler-om-passagerares-raettigheter.html och fortsätta diskussionen där.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!