Ersättning vid försenat inrikesflyg

Diskussion i 'Övrigt' startad av telelina, 28 Juli 2013.

  1. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Ska resa hem från Visby ordinarie tid 15:25 med Gotlandflyg 2013-07-28. Ny avgångstid 17:10. Kan man begära någon annan ersättning än den fika som serveras? T ex tåg får man ju tillbaka 25% av biljetten med samma försening.
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  3. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl först om flyget blir mer än 2h försenat vid ankomst som du kan få kompensation med EU 261/04. just nu är ju flyget "bara" fram flyttat 1h 45min och de finns ju viss chans att de flyger ikapp några minuter.
     
    1 person likes this.
  4. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren! :)
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Meh, jag måste lära mig räkna tror jag.
     
  6. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi landade 18:05 & skulle landat 15:55, så det blir 2h 10 min. Får skicka in bolagets reklamationsblankett.
     
    1 person likes this.
  7. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Skickade in reklamationen idag, nu väntar jag bara på svar...
     
  8. adhoc76

    adhoc76 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte att uppdatera oss när du får svar... Alltid intressant att höra hur det går!
     
    1 person likes this.
  9. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Givetvis, annars får ni påminna mig när det är BC-träff. ;)
     
  10. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Nu har jag fått ett felaktigt svar från Gotlandsflyg:

    Hej

    Först och främst vill jag börja med att beklaga flygstörningen som du råkade ut för.
    Det är aldrig roligt att inte kunna leverera en fullgod produkt.
    Förseningen du råkade ut för var mindre än tre timmar och därför utgår inte någon
    kompensation. Däremot ersätter vi dig för de direkta kostnader du haft på grund av
    förseningen.
    För att jag skall kunna betala ut extra kostnader i samband med förseningen behöver
    vi kvitto i original samt ditt kontonummer inkl. clearing nummer samt bankens namn.
    Skicka in kvitton i original till Gotlandsflyg Visby Flygplats 62141 Visby
    Du kan hitta reglerna för detta på konsumentverkets hemsida.

    Med vänliga hälsningar



    Jag har svarat att det är mer än 2h försening som gäller, det borde de ju redan ha koll på tycker man. Sträckan är endast 190km vilket är uppenbart en typ 1 d v s under 1500km.
     
    Last edited: 25 Augusti 2013
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×