Vet je om rätt tråd men låter som.
Gjorde précis en ny claim på SAS hemsida pga missad anslutning och ser att de igen har bytt feedback formen. Inte alls bättre än förra.
Nåväl, intressantaste nyhet (för mig iaf om detta inte redan lanserats tidigare) var att på sista sidan erbjöd de extrapoäng direkt som kompensation. Det stod:
250€ eller 25000p
400€ eller 40000p
600€ eller 60000p
Jag tycker själv att t.ex. 60000p kan vara bra värt ifall man jagar poäng för en viss award-rutt i First och vill samla poäng fort.
Trevligt initiativ. Det där kan vara en win-win både för SAS och för resenären. 60 000 poäng är ju en tor med SAS business om du har SAS Mastercard Premium högsta nivån. Och en sådan resa kostar betydligt mer att köpa än 600 euro. Reste du ensam? Annars får man ju ersättningen x antalet passagerare.
Jag har bara råkat ut för SAS försening en gång, många år sedan. Då var det endast jag och frugan, vilket gav 600 euro x 2 (grundplåt till vårt bröllop
). Om några veckor åker vi till Miami med SAS, då vore det inte helt fel med en försening. Det skulle ge 600 euro x 4 (två vuxna och två infant, infant ger väl full ersättning?) eller totalt 240 000 poäng!