Senaste nytt

Ersättning från SAS vid kraftigt försenat resemål

Canadien

Medlem
Fick direkt ersättning för hotellet i Bryssel och snabbtåget. Tyvärr inte för hotellet i Paris.
Nej precis. Amex brukar ersätta extrautgifter, som en hotellnatt, men inte outnyttjade hotellnätter som frusit inne. Du kan ju kolla med hotellet i Paris om du kan få refund, eventuellt mot uppvisande av intyg från SAS om att du blev omroutad.
 

FFlash

Medlem
Vet je om rätt tråd men låter som.

Gjorde précis en ny claim på SAS hemsida pga missad anslutning och ser att de igen har bytt feedback formen. Inte alls bättre än förra.

Nåväl, intressantaste nyhet (för mig iaf om detta inte redan lanserats tidigare) var att på sista sidan erbjöd de extrapoäng direkt som kompensation. Det stod:

250€ eller 25000p
400€ eller 40000p
600€ eller 60000p

Jag tycker själv att t.ex. 60000p kan vara bra värt ifall man jagar poäng för en viss award-rutt i First och vill samla poäng fort.
 

palmen

Moderator
Vet je om rätt tråd men låter som.

Gjorde précis en ny claim på SAS hemsida pga missad anslutning och ser att de igen har bytt feedback formen. Inte alls bättre än förra.

Nåväl, intressantaste nyhet (för mig iaf om detta inte redan lanserats tidigare) var att på sista sidan erbjöd de extrapoäng direkt som kompensation. Det stod:

250€ eller 25000p
400€ eller 40000p
600€ eller 60000p

Jag tycker själv att t.ex. 60000p kan vara bra värt ifall man jagar poäng för en viss award-rutt i First och vill samla poäng fort.
Möjligheten att välja poäng har funnits i typ ett halvår tror jag. Kan helt klart vara värt det, köpa poäng för 10 öre styck är annars en no brainer enligt mig.
 

FFlash

Medlem
OK.
Kanske jag borde flyga SAS i alla fall. Fick svar på min EC261 claim inom 15 minuter, de bara konstaterade jag är berättigad och betalningen är redan igång. Jag har 9/10 haft så härligt bemötande hos SAS att jag kan inte fatta hur det är möjligt.
Hatar däremot Finnair som toptier kund aldrig får mina fyrk som skall. Får alltid gräla oändligt och till slut nöja mig med någon 50€ voucher typ för "goodwill gesture" som bara skapar badwill.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Vet je om rätt tråd men låter som.

Gjorde précis en ny claim på SAS hemsida pga missad anslutning och ser att de igen har bytt feedback formen. Inte alls bättre än förra.

Nåväl, intressantaste nyhet (för mig iaf om detta inte redan lanserats tidigare) var att på sista sidan erbjöd de extrapoäng direkt som kompensation. Det stod:

250€ eller 25000p
400€ eller 40000p
600€ eller 60000p

Jag tycker själv att t.ex. 60000p kan vara bra värt ifall man jagar poäng för en viss award-rutt i First och vill samla poäng fort.
Trevligt initiativ. Det där kan vara en win-win både för SAS och för resenären. 60 000 poäng är ju en tor med SAS business om du har SAS Mastercard Premium högsta nivån. Och en sådan resa kostar betydligt mer att köpa än 600 euro. Reste du ensam? Annars får man ju ersättningen x antalet passagerare.

Jag har bara råkat ut för SAS försening en gång, många år sedan. Då var det endast jag och frugan, vilket gav 600 euro x 2 (grundplåt till vårt bröllop :)). Om några veckor åker vi till Miami med SAS, då vore det inte helt fel med en försening. Det skulle ge 600 euro x 4 (två vuxna och två infant, infant ger väl full ersättning?) eller totalt 240 000 poäng! :)
 
Toppen