Ersättning för utlägg (hyrbil)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Håkan Andersson, 14 Juni 2016.

1. Håkan Andersson

Håkan Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Även fast man drabbades ganska mycket av strejken så lyckades vi ta oss ner till Frankrike för att se Sverige Irland.
    Original rutten var:
    Östersund-Arlanda
    Arlanda-Heathrow
    Heathrow-Paris.

Vi blev ombokade och flög följande rutt ut.
    Trondheim- Oslo
    Oslo London
    London Paris
    Hem blev vi ombokade idag vid 10 tiden
    Paris London
    London Stavanger
    Stavanger Trondheim.

Vi har inte fått några förseningar att ta hänsyn till men vi har utlägg för bensin Östersund Trondheim och hyrbil Trondheim Östersund.

När vi blev ombokade så frågade jag om SAS täckte våra utlägg för hyrbil och fick ett ok. När vi anlände Trondheim så frågade min resekompanjon kundservice ang detta och enligt dem så kunde vi inte få ersättning för detta utan SAS hade gjort sitt när vi fick flyga till Trondheim.
    Vad är det som gäller egentligen?
    Tackar för all hjälp

Gus gillar detta.
  2. Nystrom

Nystrom Medlem

Skicka din redogörelse enligt ovan (efter viss redigering naturligtvis) samt kopior på kvitton som styrker utläggen till SAS Customer Care. Bedömer att de har förståelse för situationen och betalar hyrbilen. För egen del så fixade jag hyrbilen till Stockholm gratis via Hertz (Hertz Freerider där du transportkör en hyrbil åt Hertz utan kostnad annat än din värdefulla tid

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!