Senaste nytt

Ersättning för trasig stol i Business?

P-L

Medlem
Det köper jag helt och hållet att det kan bli flygplansbyte och downgrade är det inte tal om att vi blev placerade i GO (fast där hade vi haft en fungerande IFE iaf. ;) Dock så har SAS inte levererat alla de saker som de erbjuder inom "den tjänst och klass" jag har bokat så som eluttag, WiFi och en IFE med musik, talböcker m.m.

Bara att skriva till dem! Råkade på samma plan i februari och fick 20 000p per person (åkte med sambon). Klagade på att det inte motsvarade det som annonseras på deras hemsida och att det kändes som att åka marginellt bättre än ekonomi. Lycka till :)
 

Maja

Medlem
Har skrivit och påpekat att komforten inte riktigt är vad de annonserar. Lär återkomma om jag inte får de 20.000 p/person som flera här vittnar om och be om lite mer detaljer ifrån er.

Har sällan behövt klaga på så många olika delar av en resa som denna gång. Strulande stolar i Business på vägen hit, ersättningsplanet hem med sämre komfort och så upptäckte vi att de slagit sönder ena hjulet på en av våra nya Samsoniteresväskor. Ja, ja, det ordnar sig väl så småning om, men blir alltid en del merjobb i form av mailkontakt, anmälningsformulär etc.
 

Maja

Medlem
@SinMal De betalade ut 20.000 EB-poäng utan att blinka och bad om ursäkt. :)

Gällande vår resa i Business på vägen dit så skapade Guldsupporten ett ärende och de återkopplade direkt med utlovad ersättning. Denna ersättning har jag dock efterlyst sedan i juli och poängen finns ännu inte på våra konton. Ny handläggare sedan någon vecka och hon har nu tagit över ärendet och poängen skulle ha kommit i fredags alt. idag. Återstår att se vad som händer där.
 

P-L

Medlem
Flög HKG-ARN med trasigt säte, strulande IFE och WiFi. Fick 15 000p. Känns snålt. Har sagt att jag inte tyckte det var en skälig kompensation. Får se vad de säger.
 

Carlos

Medlem
fanns ingen luft i en del stor av min stol under en nattflygning nyligen (alltså den var stenhård), pursern ursäktade sig ordentligt och bad mig att kontakta sas för "att få pengarna tillbaka." Vad anser ni på forumet om hur jag ska gå tillväga? köra formuläret på sas.se/feedback eller maila guldsupporten (vad har de ens för mail) och vilken typ av ersättning ska jag propsa för? Poäng, pengar? Biljetten var en revenue Z class (ingen uppgradering).

Tack!
 
Last edited:
Toppen