Senaste nytt

Ersättning för trasig stol i Business?

Maja

Medlem
När det gäller WIFI så skulle jag nog vilja påstå att det är den nya standardnivån. Det var bättre förr, men det kom in ganska mycket klagomål till SAS under en period på dålig WIFI och efter det så har nivåerna inte varit sig lika längre, så jag tror att man sänkte dem.
Det verkar inte bättre än att det är så. Någon som har koll på vad det kostar att köpa till WiFi ombord i EB-poäng om man sitter i Go? Var inte det mer än 2000 poäng?
 

osgood

Medlem
Det verkar inte bättre än att det är så. Någon som har koll på vad det kostar att köpa till WiFi ombord i EB-poäng om man sitter i Go? Var inte det mer än 2000 poäng?
Fick 8000p per sträcka tor för resa i business för ett par veckor sedan. Men i och med att response-tiden var så långsam på vanliga claim formuläret hade jag dragit ett mail till Guld-supporten också och fick 6000p därifrån. Så någon standardnivå finns som vanligt inte. Men jag var glad för 22k poäng i alla fall
 

jerixon

Medlem
Faktiskt inte i det här fallet, har aldrig haft stora problem direkt med SAS när jag flugit dem, och flyger alldeles för mycket för att klaga varje gång något händer som inte är väldigt allvarligt =)
Hade min stol varit sönder dock hade även jag klagat och så även på IFE. Wifi bryr jag mig inte nämnvärt om :)

Låter som klassikern; obs det är inte pojken i filmen som har skrivit brevet...:D;)
 

Maja

Medlem
Svarade på mitt mail och påpekade orimligheten att hävda att man har standardersättningar som man utgår ifrån då vi bara här och i WiFi-tråden kan utläsa att det diffar rätt ordentligt..
 

Maja

Medlem
Fyller på min egen tråd (anser någon moderator att det bör vara en egen tråd, så vänligen bryt ut detta inlägg isf!) :)

Hemresan från Chicago gick inte som planerat heller.

Planet avgick drygt 1h sent ut från Chicago då det blev ersättningsplan ( LN-RKP) och detta plan i PLUS är ingen vinstlott direkt.

Så vad kan vi kräva i ersättning? De har ingen WiFi och inga eluttag, IFE saknas och den iPad vi fick i stället känns rätt löjlig med tanke på utbudet som var där.

Känner mig som en riktig gnällkärring, men upplever stolen som bra mycket sämre. Är det bara jag som är trött och sliten efter 3 veckors roadtrip eller?

Så input gällande ersättningsanspråk? Vad är rimligt att kräva? Eller är det bara att rycka på axlarna och säga sånt skit som händer?
 
Fyller på min egen tråd (anser någon moderator att det bör vara en egen tråd, så vänligen bryt ut detta inlägg isf!) :)

Hemresan från Chicago gick inte som planerat heller.

Planet avgick drygt 1h sent ut från Chicago då det blev ersättningsplan ( LN-RKP) och detta plan i PLUS är ingen vinstlott direkt.

Så vad kan vi kräva i ersättning? De har ingen WiFi och inga eluttag, IFE saknas och den iPad vi fick i stället känns rätt löjlig med tanke på utbudet som var där.

Känner mig som en riktig gnällkärring, men upplever stolen som bra mycket sämre. Är det bara jag som är trött och sliten efter 3 veckors roadtrip eller?

Så input gällande ersättningsanspråk? Vad är rimligt att kräva? Eller är det bara att rycka på axlarna och säga sånt skit som händer?
Nej det ska inte utgå någon ersättning. Flygplansbyte är något man får räkna med och så länge ni inte fick downgrade så har SAS inte gjort något fel.
 

Maja

Medlem
Nej det ska inte utgå någon ersättning. Flygplansbyte är något man får räkna med och så länge ni inte fick downgrade så har SAS inte gjort något fel.
Det köper jag helt och hållet att det kan bli flygplansbyte och downgrade är det inte tal om att vi blev placerade i GO (fast där hade vi haft en fungerande IFE iaf. ;) Dock så har SAS inte levererat alla de saker som de erbjuder inom "den tjänst och klass" jag har bokat så som eluttag, WiFi och en IFE med musik, talböcker m.m.
 

Kimmen00

Medlem
Det köper jag helt och hållet att det kan bli flygplansbyte och downgrade är det inte tal om att vi blev placerade i GO (fast där hade vi haft en fungerande IFE iaf. ;) Dock så har SAS inte levererat alla de saker som de erbjuder inom "den tjänst och klass" jag har bokat så som eluttag, WiFi och en IFE med musik, talböcker m.m.

Jag har 2 ggr hamnat i kan-kärran.. Båda gångerna begärt kompensation i poäng pga att de ej uppfyller det de gör reklam för.. Fått poäng båda ggr
 

Left Turn

Medlem
Dock så har SAS inte levererat alla de saker som de erbjuder inom "den tjänst och klass" jag har bokat så som eluttag, WiFi och en IFE med musik, talböcker m.m.

Hur länge efter genomförd resa har man tid på sig för att fråga om kompensation för just detta?
 
Vil bare nevne at for ca 6 år siden hadde en longhaul flight med Singapore Airline business hvor jeg ikke kunne legge ned setet. Jeg fikk beklagelse og løfte om raport fra purser til airline. Ca to uker senere fikk jeg en voucher på USD 300. Voucheren kunne kun brukes til tjenester utført av Singapore Airline. Jeg brukte mitt til reduksjon av neste billettkjøp. Alt i alt var jeg fornøyd da jeg fikk ekstraordinær god service der jeg satt rett opp og ned i setet. Noen glass med god drikke hjalp på søvnen :) .
 
Toppen