Senaste nytt

Error vid bokning på united.com, 26 timmar senare besked om genomförd bokning?

Steve

Medlem
Jag hade samma sak med dig som @Steve Försökte boka en resa, ändrade land och sedan gick det inte. Dagen efter låg bokningen i min profil, dock utan biljett utställt.

United.com är överlags väldigt bra i mitt tycke. Det som saknas som fanns tidigare är att blanda kabinklasser per segment i multi-segment bokningen. Det var toppen när man behövde blanda SAS Plus med t.ex. Lufthansa/Swiss
Jag håller med @Senator om att united.com är en bra bokningssida, till nästa gång kommer jag att testa att boka där och sedan ha is i magen och vänta något dygn på att bokningen dyker upp. Det pris som kom upp via united.com var några tusenlappar billigare jämfört med min Lufthansabokning. Dock vet jag ju inte om det de facto hade blivit någon biljett utställd men värt att vänta någon dag ifall priset är fördelaktigare.
 

nota bene

Medlem
United brukar vara sega på att biljettera partnerbokningar. Senast med SAS tog det 8 timmar, gången innan 25 timmar innan jag fick ett meddelande om att de inte kunde boka till rätt pris (ibland uppdateras deras priser lite segt). Man får räkna med drygt ett dygn innan biljettering sker - detta är ingen nyhet.
 

nota bene

Medlem
Jag hade samma sak med dig som @Steve Försökte boka en resa, ändrade land och sedan gick det inte. Dagen efter låg bokningen i min profil, dock utan biljett utställt.

United.com är överlags väldigt bra i mitt tycke. Det som saknas som fanns tidigare är att blanda kabinklasser per segment i multi-segment bokningen. Det var toppen när man behövde blanda SAS Plus med t.ex. Lufthansa/Swiss
Hmm, har detta ändrats? Jag gjorde en blandningsbokning för en dryg månad sedan (dock med sök på bägge klasserna på hela bokningen - men alternativ med blandning kom upp!).

Går dock inte att söka per leg, men om man stoppar in typ A (Plus billig) och P kan det komma upp?
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, har detta ändrats? Jag gjorde en blandningsbokning för en dryg månad sedan (dock med sök på bägge klasserna på hela bokningen - men alternativ med blandning kom upp!).

Går dock inte att söka per leg, men om man stoppar in typ A (Plus billig) och P kan det komma upp?
Nej, det fungerar inte längre om man blandar flera kabinklasser.
Det går dock att blanda olika bokningsklasser i samma kabin.
 

Senator

Moderator
Nej, det fungerar inte längre om man blandar flera kabinklasser.
Det går dock att blanda olika bokningsklasser i samma kabin.

Precis.. Tidigare gick det att blanda mer. Nu går det inte att boka t.ex. SAS A-klass med Swiss Z-klass. Det blir i så fall en dyrare SAS Plus bokningsklass
 
Toppen