Senaste nytt

Error vid bokning på united.com, 26 timmar senare besked om genomförd bokning?

mha321

Medlem
Adblocker vet jag inte men plugins som Ghostery sänker iaf lufthansas site (och en del andra).
Gör den? Är det något som börjat nyligen? Det var visserligen ett par månader sedan jag bokade på Lufthansa...

Hursom - båda två kan definitivt ställa till det. Så om något inte fungerar är det värt att prova utan i separat browser-profil.
 

Steve

Medlem
Öh? Vilka payment-system får problem med en adblocker? Jag har kört adblockers i rätt många år och aldrig råkat ut för problem med betalningar pga detta.
Min -error- som uppstod vid betalningsdelen försökte "Unitedmannnen" överlista genom att växla mellan landsinställningar för sajten (U.S. vs. Sweden), växla betalningssätt till cash etc. men inte på något sätt kunde hans system få fram en bokning. Så det var nog inte på själva betalnkngen som det fallerade. Hans teori var att det fanns för få platser kvar på aktuell flight.
Min gissning är att Austrian idag släppte genom de 6 platser jag önskat och då trillade bokningen fram från Uniteds system.
 

AABack2ARN

Medlem
Tur att United i alla fall bokade av utan att krångla - men det är inte utan att man blir lite nervös på hur saker och till går till bakom kulisserna...
 

Dr. Miles

Expert
Uniteds webbsida visar ibland phantom tillgänglighet av andra flygbolags flighter.
Det är för att de inte syncar så ofta som de borde göra.

Det har hänt liknande sak med min SAS flight bokning på United.com.
På ExpertFlyer och ITA Matrix visade inte V klass tillgänglighet på den SAS flight jag ville boka men United.com visade.
Jag kunde dock genomföra bokningen inkl. betalningsinfo.
Problemet var att bokningen inte blev biljtterad och jag fick ingen info om bokningen förutom att det stod Confirmed.

Till sist bokade jag resan med SAS EuroBonus poäng som back up och det var bra beslut med tanke på att varken United eller SAS kunde göra någonting åt min originalbokning via United. (Jag reste med bonusresabiljetten istället)
 

Steve

Medlem
Tur att United i alla fall bokade av utan att krångla - men det är inte utan att man blir lite nervös på hur saker och till går till bakom kulisserna...
Ja det var ett par minuters lätt stresspåslsg eftersom jag köpte motsvarande resa igår hos Lufthansa och de 24 h man har returrätt hade passerat. Vet inte riktigt hur jag hade löst dubbla bokningar på samma flighter...

Eftersom jag testade ett par gånger finns det väl en liten risk för ytterligare överraskningar från United...
 

fly4fun

Medlem
Det pågår ett krig mellan adblockers och sajtägare där sajter hela tiden försöker komma på nya sätta att komma runt adblockers och adblockers blir allt mer aggresiva i sina försök att stoppa annonser m.m. Ibland blockeras fel script eller domäner och då slutar sajter fungera. Det känns som problemen har eskalerat ganska mycket senaste månaden. En sajt jag driver slutade fungera med Adblock Plus förra söndagen utan att vi gjort några ändringar på sajten.
 
  • Gilla
Reactions: MWi

AABack2ARN

Medlem
Det pågår ett krig mellan adblockers och sajtägare där sajter hela tiden försöker komma på nya sätta att komma runt adblockers och adblockers blir allt mer aggresiva i sina försök att stoppa annonser m.m. Ibland blockeras fel script eller domäner och då slutar sajter fungera. Det känns som problemen har eskalerat ganska mycket senaste månaden. En sajt jag driver slutade fungera med Adblock Plus förra söndagen utan att vi gjort några ändringar på sajten.

Jag har också noterat att det just nu är mer strul med AdBlock Plus än vad det varit tidigare. Jag skulle absolut kunna tänka mig att hoppa över Adblock Plus eller motsvarande om det inte var för att annonserna har blivit så j*a tunga numer. Det skriptas, animeras, länkas och fasen vet allt. Dessutom känns det som om antalet rapporterade fall med skadlig/buggig kod i annonser ökar. Om annonsörerna fattar att hålla annonserna enkla får de nog vara kvar. Jag klickar ändå inte på dem...
 

riba

Medlem
Nej det gör den inte. Jag kör Ghostery och har utan problem bokat på LH's site med den igång.

Jag var kanske för svart/vit själv i mitt första inlägg. Det är rätt många variabler här som kan spela in vilket resultat man får. Jag kör OS X, Safari, Ghostery (allt blockat i alla kategorier) samt AdBlock. Resultatsidan av en sökning kommer upp som en blank sida. Slår jag av Ghostery så får jag fram resultatet. Testat igen idag.
 

Senator

Moderator
Jag hade samma sak med dig som @Steve Försökte boka en resa, ändrade land och sedan gick det inte. Dagen efter låg bokningen i min profil, dock utan biljett utställt.

United.com är överlags väldigt bra i mitt tycke. Det som saknas som fanns tidigare är att blanda kabinklasser per segment i multi-segment bokningen. Det var toppen när man behövde blanda SAS Plus med t.ex. Lufthansa/Swiss
 
Toppen