Error vid bokning på united.com, 26 timmar senare besked om genomförd bokning?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Steve, 24 April 2016.

  1. Steve

    Steve Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Testade igår att boka på united.com, flighterna var med Lufthansa och Austrian men jag fick error meddelande vid betalningsmomentet. Efter två försök med samma resultat ringde jag Uniteds kundservice i USA och efter 50 minuters testande av flera olika varianter från United-personen konstaterades att det mest sannolikt var Lufthansa resp. Austrian som inte släppte biljetter (eller tillräckligt många, behövde 6 st.) till United på dessa flighter.

    Så jag släppte Unitedspåret och bokade samma flighter via Lufthansas web istället.

    Idag, ca 26 timmar efter mina misslyckade försök ramlar det in en bokning med United på min mejl!? Kontaktade United som inte riktigt själva kunde förklara men de avbokade utan att debitera.

    Någon som haft samma problem?
     
  2. Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.
     
  3. Steve

    Steve Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick du någon bokningsreferens vid bokningstillfället? Jag fick inte någon referens utan bara -error- först när mejlet kom idag såg jag en referens så det var lite svårt att veta att det tydligen gått iväg en bokningsförfrågan till Lufthansa/Austrian utan min vetskap.
     
  4. Ja, fick fick bokningsbesked direkt men inte eTicket. Kollat din spambox?
     
  5. Steve

    Steve Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Japp, inget i spamlådan och hos United igår kunde de inte heller komma fram till något så därav min överraskning idag.
     
  6. Nehepp. Ja, Uniteds system känns lite instabilt. Vi får hoppas på att SAS snart lanserar nått bättre där man kan göra alla sina bokningar inom *A.
     
    Steve gillar detta.
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det där låter ju skumt! Undrar om de ställde ut biljetter utan att ta betalt.

    Fast det där är ju något annat och helt normalt. Många bolag biljetterar inte direkt utan lägger biljetter i en kö och betar av dem senare. Då kan det ibland ta veckor innan man får sin biljett.
     
  8. MWi

    MWi Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan bero på att du ex-vis har en Ad-blocker i din webbläsare, har fått riktigt jobbiga fel pga det tidigare
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Öh? Vilka payment-system får problem med en adblocker? Jag har kört adblockers i rätt många år och aldrig råkat ut för problem med betalningar pga detta.
     
  10. riba

    riba Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Adblocker vet jag inte men plugins som Ghostery sänker iaf lufthansas site (och en del andra).
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×