Ergonomiska stolar

Diskussion i 'Övrigt' startad av Concorde, 7 December 2012.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Har fått baxläxa utav både Naprapat och massagesalong att jag måste sitta i en bättre position på kontoret.
    Höger axel och skuldra ömmar på efter ett par dagar på kontoret.

Försöker hitta en schysst ergo stol i mesh runt om landet men det var svårare än jag trodde.

Tips mottages gladeligen.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det nödvändigt att det ska vara en mesh-stol? Jag skaffade nyligen en Kinnarps 9000 och jag gillar den skarpt.

Det är dock skitsvårt att hitta bra firmor som man kan gå till och testa olika stolar. Helst vill man ju ha ett helt landskap av olika modeller som man kan testa men de flesta har bara en tillverkare och knappt något sortiment hemma.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS kommer antagligen sälja ut stolar från MD80. Håll ögonen öppna efter det.

5 personer gillar detta.
  4. Henry

Henry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sägs inte Herman Miller vara kontorsstolarnas Rolls Royce? Har aldrigt ägt en själv, men det finns ett par återförsäljare i Sverige; Worldwide - Herman Miller

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är nog mer sannolikt att han ber British Airways göra en deal på en av Concorde stolarna från The Boardroom i CCR.

1 person likes this.
  6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Ahahaha du är för bra Roger :)

7. stewigriffin

stewigriffin Medlem

HM Aeron är mitt val efter 6 år med väldig skön Kinnarps. För runt 500USD är det nog näst bästa man kan köpa. ;)
    Annars hade MIO också en mesh stol gjord efter en av Kinnarps top linje(ifall man vill hålla kostnaden nere).

8. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ni något avtal med företagshälsovården? Iaf hos oss kan man få provat ut sin nya stol hos företagshälsovården.
    Om du är lång, vöer ca 190cm, så bör du ha en extra lång gaspelare så du kan få upp sittdynan tillräckligt högt från golvet.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där försökte folk tala om för mig också. Nu kanske det är jag som inte sitter rätt, men jag har inte ens en vanlig gasfjäder på maxhöjd och jag är 2m lång. Jag tycker dock att den absolut bästa skrivbordsstolen kallas "recliner", så jag är kanske lite konstig.

10. Sån här stolen?
    [video=youtube;L-OxTvTF-is]http://www.youtube.com/watch?v=L-OxTvTF-is[/video]

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!