Erfarenheter från Stopservice (erbjudande med American Express)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av olo, 5 Januari 2016.

1. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I AmEx-kortet (oavsett SAS/Platinum/Gold) så ingår tjänsten Stopservice. Är det någon som använder det? Är det bra? Vad är den samlade erfarenheten?

Se: StopService - spärrtjänsten som spärrar alla dina kort och värdehandlingar (för SAS-bandat kort)

2. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En gång och aldrig mer.
    Tänkte inte riktigt på konsekvenserna när jag la till konton och kort. En samtal och visst. Allt blir spärrat. Inte precis det jag önskade när det enbart var ett kort som var borta.

3. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väljer man inte vad man vill spärra? Det kan väl inte vara allt eller inget?

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med säkerhet helt rätt. Blev en liten miss någonstans

5. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon "neutral" Stopservice där man, så klart, kan välja vad man vill spärra vid varje tillfälle?

6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gott, tack för påminnelsen! Jag gick in och registrerade mig som kund nu.

7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har haft nytta av denna tjänst hos AMEX en gång då min plånbok blev stulen (på restaurang i Stockholm). De spärrade alla kort som var registrerade och siganlerade även Trafikverket att körkortet var stulet.... under samtalet så frågade agenten vilka kort som jag ville spärra; vi gick igenom listan och plockade de som jag visste med mig hade varit i plånboken. Efteråt, när nya kort började trilla in, så blev det till att uppdatera listan ... de har praktiska klistermärken med numret man ringer, passar att sätta lite vars stans (passet, på SL-kortet, kalender, etc.).

Jakob Österberg gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har lite svårigheter att kunna logga in. Kommer till en inloggningsruta som jag fyller i, kommer då till en ny inloggningsruta som jag fyller i. Repetera sedan föregående mening i oändlighet...

9. Booyaah

Booyaah Medlem

+1

10. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!