Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

agehall

Medlem
Hehe, jag säger inte att du inte ska försöka. Visst vore det förstås bra om man fick poäng till båda alternativen. :)
En av fördelarna med t.ex. Hilton är ju just denna möjlighet.
Jag anser inte att Hilton har double dipping i dess sanna bemärkelse. De har ett system där man kan få hälften av poängen skickade till deras partners eller som Hilton-poäng. Double dipping för mig (jag säger inte att det är den enda/rätta tolkningen) är att man kan få 100% av poängen hos A och sedan 100% av poängen hos B helt oberoende av om du krediterat hos A eller inte. Hos Hilton är det ju 50% till Hilton och 50% till "vad du vill". Må vara en semantisk skillnad, men jag anser inte att det är double dip.
 

Moco

Medlem
Jag anser inte att Hilton har double dipping i dess sanna bemärkelse. De har ett system där man kan få hälften av poängen skickade till deras partners eller som Hilton-poäng. Double dipping för mig (jag säger inte att det är den enda/rätta tolkningen) är att man kan få 100% av poängen hos A och sedan 100% av poängen hos B helt oberoende av om du krediterat hos A eller inte. Hos Hilton är det ju 50% till Hilton och 50% till "vad du vill". Må vara en semantisk skillnad, men jag anser inte att det är double dip.

Du har rätt. Jag tycker dock fortfarande att det är ett OK alternativ om man vill samla till två program.
 

agehall

Medlem
Du har rätt. Jag tycker dock fortfarande att det är ett OK alternativ om man vill samla till två program.
Det kan ge bra utdelning till andra program men det gäller att vara vaksam. Oftast tycker jag det är mycket bättre att köra allt till HIlton. Men det beror ju lite på hur och var man bor samt lite andra faktorer.
 

rvarttinen

Medlem
SPG har en slags double dipping med Emirates. Då vi flugit med Emirates har vi både fått miles och extra poäng på SPG. Dessutom vill inte min bättre hälft ha ytterligare ett bonuskort på ett flygbolag så hennes poäng går in på mitt Emirates konto som "familje-miles" ... och betala hela klabbet med AMEX! :)
 

hg1980

Medlem
Checkade in för första gången ever på Sheraton Stockholm för några timmar sedan. Har kört Sign i många år, men här snackar vi klassskillnad. Grymt välkomnande, ordning och reda, rätt frågor, rätt info, uppgraderad till Superior med Lake View (hade bokat billigaste Classic) som SPG Gold. Portiern körde upp mig i hissen osv.

Rummet som sådant är precis min stil: stort, snyggt, amerikanskt.

Bästa hotell jag bott på i Sverige so far!
 

segra

Medlem
Testade Sheraton i helgen och det var faktiskt över förväntan. Uppgraderad till Superior på våning 8 (SPG Guld). Hotellet var i princip
fullbokat och det märktes inte minst på frukosten som blev lite stökig men personalen skötte det helt ok tyckte jag.
 

trskial

Medlem
Frun och jag står i valet och kvalet mellan Hilton Slussen och Sheraton. Vi är trogna Choice då vi är platinum där och tänkte nu bryta mönstret och pröva på en annan kedja. Jag (mannen) vill köra Hilton pga utsikten men frugan vill köra Sheraton bara för "namnet" och närheten till allt.

Vi ska till Stockholm helgen som elitloppet är, inte för att se det, utan för en weekend och för att fylla på mitt EB-konto så jag kan behålla EBG kort som jag fått i gåva.
 

hg1980

Medlem
Frun och jag står i valet och kvalet mellan Hilton Slussen och Sheraton. Vi är trogna Choice då vi är platinum där och tänkte nu bryta mönstret och pröva på en annan kedja. Jag (mannen) vill köra Hilton pga utsikten men frugan vill köra Sheraton bara för "namnet" och närheten till allt.

Vi ska till Stockholm helgen som elitloppet är, inte för att se det, utan för en weekend och för att fylla på mitt EB-konto så jag kan behålla EBG kort som jag fått i gåva.
Sheraton Stockholm är en helt annan liga jämfört med valfritt Clarion hotell i mitt tycke. Utsikten från Sheraton om ni har Lake View-rum är inte fy skam den heller.
 
Toppen