Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

hg1980

Medlem
Fördelen med Sheraton Stockholm som jag ser det är 700 EB-poäng per natt. Bra utdelning. För jag förutsätter att detta är utöver SPG-poängen och alla andra SPG-benefits, right?

Och jag förutsätter också att de två Nobis-hotellen inte ger några EB-poäng?
 

Moco

Medlem
Fördelen med Sheraton Stockholm som jag ser det är 700 EB-poäng per natt. Bra utdelning. För jag förutsätter att detta är utöver SPG-poängen och alla andra SPG-benefits, right?

Och jag förutsätter också att de två Nobis-hotellen inte ger några EB-poäng?

Nej, det är antingen eller. Det är ingen double dipping.
 

hg1980

Medlem
Chattade med SPG på Facebook nu. Enligt dem så får jag poäng på båda. Det är en lokal deal som Sheraton Stockholm har.
 

Moco

Medlem
Chattade med SPG på Facebook nu. Enligt dem så får jag poäng på båda. Det är en lokal deal som Sheraton Stockholm har.

SPGs kundtjänst är visserligen ganska bra och löser det mesta. Detta svar fick jag dock från hotellet när jag lyfte frågan:

"Godeftermiddag Herr xx,

Tyvärr så har vi inte ’double dipping’ inom Starwood och därav kan vi tyvärr inte erbjuda poäng för både SPG samt Eurobonus. Om du skulle vilja ha boendet registrerat mot ert Eurobonus istället så kan jag hjälper er, men som sagt då kommer ni att gå miste om era SPG poäng och nätter.

Med Vänliga Hälsningar,

Duty Manager

SHERATON STOCKHOLM HOTEL

Tegelbacken 6, Box 195, 101 23 Stockholm, Sweden"
 

hg1980

Medlem
SPGs kundtjänst är visserligen ganska bra och löser det mesta. Detta svar fick jag dock från hotellet när jag lyfte frågan:

"Godeftermiddag Herr xx,

Tyvärr så har vi inte ’double dipping’ inom Starwood och därav kan vi tyvärr inte erbjuda poäng för både SPG samt Eurobonus. Om du skulle vilja ha boendet registrerat mot ert Eurobonus istället så kan jag hjälper er, men som sagt då kommer ni att gå miste om era SPG poäng och nätter.

Med Vänliga Hälsningar,

Duty Manager

SHERATON STOCKHOLM HOTEL

Tegelbacken 6, Box 195, 101 23 Stockholm, Sweden"
Ok, det där känns såklart mycket trovärdigare än den generella SPG-kundtjänsten. Du vet hur det är, man hoppas att något skall vara sant :)
 

Moco

Medlem
Ok, det där känns såklart mycket trovärdigare än den generella SPG-kundtjänsten. Du vet hur det är, man hoppas att något skall vara sant :)

Hehe, jag säger inte att du inte ska försöka. Visst vore det förstås bra om man fick poäng till båda alternativen. :)
En av fördelarna med t.ex. Hilton är ju just denna möjlighet.
 

hg1980

Medlem
Hehe, jag säger inte att du inte ska försöka. Visst vore det förstås bra om man fick poäng till båda alternativen. :)
En av fördelarna med t.ex. Hilton är ju just denna möjlighet.
Så, då kan vi stänga det här för gott. Bad SPG verifiera detta, och de svarade nu såhär:

Your rate is eligible to earn Starpoints and night credits as you made it through our website. However, after reading the link provided, in order to earn EuroBonus Extra points with your stay at the Sheraton Stockholm Hotel, the booking has to be made directly with our colleagues at the hotel. So, we believe that with the rate you have, you'll not earn the 700 extra points per night. We'd recommend you to contact the Duty Manager at the hotel to explain you more about this special promotion. Please, let us know if we can be of any further help.
 
Toppen