Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

onobond

Medlem
Jag behöver 13 stays på SPG innan året är slut. Har dock snart spädbarn i familjen. Något tips på hur jag kan generera 13 stays på Sheraton till bästa "kurs" :)
Om du passerar LON, har Sheraton LHR ofta helgpriser på 50-65 £. Sheraton Skyline 70-85 £. Rel ofta gäller dessa från torsdag. En "Mattress run" Tor-Sön där du tar LHR-Skyline-LHR plockar 3 stays. Ska kunna hållas en bra bit nedanför 200 £. Tips: undvik Hotel Hoppa, gratis terminalbuss el dito tåg till London Central Bus Station vid T3. Båda hotellen inom Heathrows fria busszon , LHR precis inom gränsen, 50 m till hörnet och 4-500m till hotellet. Skyline har busstopp hotellet omedelbart före, tror Marriott? Sitt/stå på vä sida ser du Sheratonskylten. Tillbaka från andra sidan gatan.
 

onobond

Medlem
Min erfarenhet som lifetime Platinum är att de flesta hotell vårdar "statusen" genom att ge mig lounge access oavsett vilket rum jag bokar.
Asien är klart bäst. Där får jag alltid lounge access även om jag bokar det abslout billigaste pre-paid rummet, plus att jag i 50/50 får en jr suit eller dyl.
I Nordamerika är det lite sämre - typ 90/10 med lounge access och 40/60 med suite uppgradering. I sydamerika är det i princip som i Nord.
I europa däremot har man i regel missat varför man har ett lojalitetsprogram. Sämst är de i DE, FR och DK - de är katastrofala. Övriga länder i Europa är även de kassa men dock bättre än de 3 nämda länderna ovan.
Gäst måste i regel vara registrerad även om jag lite då då har lyckats få ta med kollegor ad hoc.

När det gäller Sheraton i Sthlm så har jag aldrig bott där. Visste inte ens att de hade en lounge då de i mina ögon har framstått som ett budgethotel därav har jag aldrig bokat hos dem.
 

rvarttinen

Medlem
Bodde på Sheraton Stockholm för ca två år sedan på poäng när vi renoverade lägenheten. Blev uppgraderade till Club-rum. Trevlig!
Skulle nog kalla Sheraton för ett bättre affärshotell. De har en hel del boende där på helger också. Upplevde nivån på servicen som hög. Faktum är att deras restaurang är rätt bra, kan rekommenderas, och för den hugade SPG-medlemmen så ger det 500 extra poäng per besök när du äter där (utan att behöva bo på hotellet).
 

onobond

Medlem
@ Monkey_Class (fick bryta för telefon när jag redigerade detta svar, ser lite mysko ut i post 22 med bara citat utan svar, Någon tidsgräns hade löpt ut. Svaret här, något försenat)


Har du aktuellt Platinumstatus också? Orsaken till frågan är att jag checkade in på Sheraton Skyline LAX tillsammans med kompis, LTP, men aktuellt Guldkort. Jag hade aktuellt Platinum, men LTG. Jag fick Jr Suite, som jag adrig någonsin blivit utan på detta hotell, han fick clubrum näst högsta våningen.

Sedan jag fick Platinum-status (saknar en handfull nätter till LTP) har jag aldrig blivit utan lounge access worldwide. Utbudet på lounger i USA dock långt under resten av världen

Reser mindre på FR o DE, men har alltid blivit uppgraderad på LM NCE och LM Etoile i PAR. Alltid i MUC, i FRA har jag missat 1, men den gången kom jag så sent och åkte i ottan, så det saknade betydelse .

Kommentaren avseende DK förstår jag inte, Det har inte funnits något SPG hotell på länge i Danmark, Sheraton Copenhagen , med få JrSuites uppgraderade mig mer än 90%; när Scandic tog över för c:a 20(?) år sedan gick det oftast bra. Ägdes ju av Hilton, vars Diamond card öppnade dörrar till större rum. Med TopFloor på Scandic inte så framgångsrikt. Ett annat historiskt SPG hotell i DK var Westin Palace. I SPG regi kort tid före totalrenovering och c;a ett år efter om minnet inte sviker mig. Bodde där 1 gång före renov med 3-rumssvit, 3 ggr efter med 2rums/Jr svit alla 3, Har inte bott där sedan Scandic tog över även detta hotell

Till slut Sheraton Stockholm, som tråden egentligen gäller, Loungen flyttade för några år sedan från Vån 8 till 7, med rejält ökade utrymmen. Utsågs till bästa Executive Lounge i Europa av en tidning för 3 år sedan (Business Traveller?) Vad som är lyx- eller budgethotell avgör vad och en, förstås. I mina och många andra frequent traveller-ögon är det ett högklassigt hotell med central placering i Sthlm. Om man frågar en genomsnittlig svensk resenär tror jag få skulle välja att kalla det för budgethotell
 

flybob

Medlem
Jag behöver 13 stays på SPG innan året är slut. Har dock snart spädbarn i familjen. Något tips på hur jag kan generera 13 stays på Sheraton till bästa "kurs" :)

13 stays, hur många nätter? Är det för att nå guld eller platinum? Du kan tjäna nätter snabbt genom att boka (upp till) 3 rum samtidigt (boka åt kollegor t.ex (för dina kollegor bryr sig väl inte om poäng? ;))) eller cash and points, t.ex. Sheraton Heathrow för 3,500 Starpoints + USD 55 per natt.
 
M

Monkey_Class

Guest
Åk till Beijing och
@ Monkey_Class (fick bryta för telefon när jag redigerade detta svar, ser lite mysko ut i post 22 med bara citat utan svar, Någon tidsgräns hade löpt ut. Svaret här, något försenat)


Har du aktuellt Platinumstatus också? Orsaken till frågan är att jag checkade in på Sheraton Skyline LAX tillsammans med kompis, LTP, men aktuellt Guldkort. Jag hade aktuellt Platinum, men LTG. Jag fick Jr Suite, som jag adrig någonsin blivit utan på detta hotell, han fick clubrum näst högsta våningen.

Sedan jag fick Platinum-status (saknar en handfull nätter till LTP) har jag aldrig blivit utan lounge access worldwide. Utbudet på lounger i USA dock långt under resten av världen

Reser mindre på FR o DE, men har alltid blivit uppgraderad på LM NCE och LM Etoile i PAR. Alltid i MUC, i FRA har jag missat 1, men den gången kom jag så sent och åkte i ottan, så det saknade betydelse .

Kommentaren avseende DK förstår jag inte, Det har inte funnits något SPG hotell på länge i Danmark, Sheraton Copenhagen , med få JrSuites uppgraderade mig mer än 90%; när Scandic tog över för c:a 20(?) år sedan gick det oftast bra. Ägdes ju av Hilton, vars Diamond card öppnade dörrar till större rum. Med TopFloor på Scandic inte så framgångsrikt. Ett annat historiskt SPG hotell i DK var Westin Palace. I SPG regi kort tid före totalrenovering och c;a ett år efter om minnet inte sviker mig. Bodde där 1 gång före renov med 3-rumssvit, 3 ggr efter med 2rums/Jr svit alla 3, Har inte bott där sedan Scandic tog över även detta hotell

Till slut Sheraton Stockholm, som tråden egentligen gäller, Loungen flyttade för några år sedan från Vån 8 till 7, med rejält ökade utrymmen. Utsågs till bästa Executive Lounge i Europa av en tidning för 3 år sedan (Business Traveller?) Vad som är lyx- eller budgethotell avgör vad och en, förstås. I mina och många andra frequent traveller-ögon är det ett högklassigt hotell med central placering i Sthlm. Om man frågar en genomsnittlig svensk resenär tror jag få skulle välja att kalla det för budgethotell

Sry for my Type-O. TK skall det vara (om förkortning för Turkiet är TK :))

Men där ser man hur olika det kan vara. Jag har skrivit ett antal ggr till SPG och påtalat det hela men de svarar diplomatiskt att de inte vet den riktiga bakomliggande orskaen utan gör antagandet att det kanske inte finns några lediga rum att uppgraderas till. Jag köper ju inte den förklaringen för jag vet att de alltid har ett eller flera rum "sparade" pga av 72 timmars regeln.
Aktuell P status har jag (som de senaste 7 åren) men oavsett om det är en aktuell status eller inte så är man LTP så är man P oavsett status vid tillfället och skall behadlas därefter.
 

rvarttinen

Medlem
Jag behöver 13 stays på SPG innan året är slut. Har dock snart spädbarn i familjen. Något tips på hur jag kan generera 13 stays på Sheraton till bästa "kurs" :)

Kanske passa på att bo en natt då och, typ 13 ggr (!). Lämpligt att sova över efter något liten inofficiell träff? :)

Eller, boka upp kollegor och kompisar på besök edyl. Du behöver inte själv bo på hotellet för att det ska räknas som en 'stay'.
 
M

Monkey_Class

Guest
Eller 14 dagar i Beijing - 3:e ringen och varva Sheraton Great Wall med Westin. Den här årstiden är den bästa tycker jag.
 

FF#1

Medlem
Tyvärr är det ju alltid fullt när jag råkar vara i Stockholm, får hoppas på nästa gång. Får hålla tillgodo med Royal Viking den här gången.
 
Toppen