Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

nilsson

Medlem
Sheraton är inte ett lyxhotell. Svenskar är bara vana vid 90-säng och reception som stänger 21:30. Hotells definition av bättre rum kan inbegripa saker som högre våning, längre från hissen, bättre utsikt, utan att själva rummet i sig är bättre.

Jag håller dock med om att frukosten där är underdimensionerad och underbemannad. Och så serverar de ingen vispad grädde till pannkakorna.
 

Moco

Medlem
Sheraton är inte ett lyxhotell. Svenskar är bara vana vid 90-säng och reception som stänger 21:30. Hotells definition av bättre rum kan inbegripa saker som högre våning, längre från hissen, bättre utsikt, utan att själva rummet i sig är bättre./QUOTE]

Vad får dig att tro att jag är etniskt svensk eller inte har koll på de förmåner som ingår i den medlemskapsnivå jag innehar? Nedvärderande kommentar överlag.

Många på BC har väl haft förmånen att uppleva mer än genomsnittet vilket gör många extremt "svårimponerade."
Jag låter definitionen av lyxhotell vara upp till den enskilde betraktaren, men Sheraton's profilerade ambitionsnivå ligger högre än t.ex. Scandic's. Det märks inte dock inte längre. Även i Stockholm anser man sig tillhöra de bättre hotellen...vilket inte märks som gäst.
 

nilsson

Medlem
Vad får dig att tro att jag är etniskt svensk eller inte har koll på de förmåner som ingår i den medlemskapsnivå jag innehar? Nedvärderande kommentar överlag.

Många på BC har väl haft förmånen att uppleva mer än genomsnittet vilket gör många extremt "svårimponerade."
Jag låter definitionen av lyxhotell vara upp till den enskilde betraktaren, men Sheraton's profilerade ambitionsnivå ligger högre än t.ex. Scandic's. Det märks inte dock inte längre. Även i Stockholm anser man sig tillhöra de bättre hotellen...vilket inte märks som gäst.

Det finns en allmän bild av att Sheraton skulle vara ett lyxhotell, vilket jag känner till och kan uttala mig om i min egenskap som svensk. Eftersom rummen, servicen och priset är ungefär detsamma som närmast belägna Scandic så är det enkelt att argumentera för att den är fel. Slutligen tycker jag att det är tråkigt att du väljer att tolka min text konfrontativt och hoppas på mer kreativitet i framtiden.
 

FF#1

Medlem
Har lite frågor om Sheraton i Stockholm.
Är det bara Club room som har tillgång till Lounge eller får man det även för Jr suite per automatik?

Någon som vet om det är möjligt att ta med sig en gäst in i loungen?
 

onobond

Medlem
Har lite frågor om Sheraton i Stockholm.
Är det bara Club room som har tillgång till Lounge eller får man det även för Jr suite per automatik?

Någon som vet om det är möjligt att ta med sig en gäst in i loungen?

1. Nej, Lounge access endast om du bokar Club room, andra rum i huset, inklusive både Jr och Exec Suite bara om du har SPG-status.

2. Formellt får du bara ta med annan gäst som är registrerad på det rum som ger access. Andra gäster ska man enligt anslag betala för, rätt mycket tror jag, minns inte säkert. Kollas inte på samma sätt som till frukosten, men jag har sett pax gå "the walk of shame" när dom blivit ertappade,
 
M

Monkey_Class

Guest
Min erfarenhet som lifetime Platinum är att de flesta hotell vårdar "statusen" genom att ge mig lounge access oavsett vilket rum jag bokar.
Asien är klart bäst. Där får jag alltid lounge access även om jag bokar det abslout billigaste pre-paid rummet, plus att jag i 50/50 får en jr suit eller dyl.
I Nordamerika är det lite sämre - typ 90/10 med lounge access och 40/60 med suite uppgradering. I sydamerika är det i princip som i Nord.
I europa däremot har man i regel missat varför man har ett lojalitetsprogram. Sämst är de i DE, FR och DK - de är katastrofala. Övriga länder i Europa är även de kassa men dock bättre än de 3 nämda länderna ovan.
Gäst måste i regel vara registrerad även om jag lite då då har lyckats få ta med kollegor ad hoc.

När det gäller Sheraton i Sthlm så har jag aldrig bott där. Visste inte ens att de hade en lounge då de i mina ögon har framstått som ett budgethotel därav har jag aldrig bokat hos dem.
 

d99mlu

Medlem
2. Formellt får du bara ta med annan gäst som är registrerad på det rum som ger access. Andra gäster ska man enligt anslag betala för, rätt mycket tror jag, minns inte säkert.
Men om personen är registrerad på rummet som ger access är det ju inte en "gäst", eller hur menar du?
 
Jag behöver 13 stays på SPG innan året är slut. Har dock snart spädbarn i familjen. Något tips på hur jag kan generera 13 stays på Sheraton till bästa "kurs" :)
 
Toppen