Senaste nytt

Erfarenheter från Hilton Best Price Guarantee i relation till Travelzoo.com?

Maja

Medlem
Hej!

Någon som har erfarenhet från Hiltons BPG i relation till ett pris funnet på Travelzoo.com?

Blev nekad och får en motivering som lyder:

I have reviewed your reservation and the website travelzoo is an invalid site.
The Terms and Conditions of Our Best Price Guaranteed program state:
Our Guarantee does not apply to the following:
Rates available on "opaque" websites where the hotel brand and specific hotel are not known until the booking is made (e.g., Priceline.com, Hotwire.com).
Discount or negotiated rates not available to the general public, including but not limited to the following rates: membership (e.g., AARP), corporate, government, promotional, unpublished, Senior HHonors®, employee, offline wholesale/FIT, pre-paid rates which may include a voucher (including electronic vouchers), group or other specially negotiated rates.

Grejen är den att 1) priset och hotellnamnet syns direkt, 2) det är öppet till vem som helst, 3) du behöver inte ha ett registrerat konto, du kan välja att boka som "guest" utan att registrera någonting alls.

Så snälla, hjälp mig förstå detta bättre varför det blir nekat. Är det endast för punkt 3 ovan då de anser att man inte får boka om man inte är registrerad på sajten? Det är dock inte sant, det går alldeles utmärkt att boka utan att vara registrerad/medlem.

Tack på förhand!

P.S. Det handlar om Hilton New York Fashion District D.S.
 
Hej!

Någon som har erfarenhet från Hiltons BPG i relation till ett pris funnet på Travelzoo.com?

Blev nekad och får en motivering som lyder:



Grejen är den att 1) priset och hotellnamnet syns direkt, 2) det är öppet till vem som helst, 3) du behöver inte ha ett registrerat konto, du kan välja att boka som "guest" utan att registrera någonting alls.

Så snälla, hjälp mig förstå detta bättre varför det blir nekat. Är det endast för punkt 3 ovan då de anser att man inte får boka om man inte är registrerad på sajten? Det är dock inte sant, det går alldeles utmärkt att boka utan att vara registrerad/medlem.

Tack på förhand!

P.S. Det handlar om Hilton New York Fashion District D.S.
Har du testat att fråga Hilton på vilken punkt det brister?
 

Maja

Medlem
@Jakob Österberg Ja, har mailat tillbaka och frågat. Inget svar än och de hänvisar till att det är mycket så det kan dröja upp till 72h så det är väl bara att vänta. Tänkte försöka samla på mig lite erfarenheter härifrån så länge så jag har något att ev. bråka om senare.
 
@Jakob Österberg Ja, har mailat tillbaka och frågat. Inget svar än och de hänvisar till att det är mycket så det kan dröja upp till 72h så det är väl bara att vänta. Tänkte försöka samla på mig lite erfarenheter härifrån så länge så jag har något att ev. bråka om senare.
Min erfarenhet är att sådana här garantier är något som hotell generellt inte vill infria, så de är nödvändigtvis inte behjälpliga. Vad de slår ner på i det här fallet är oklart, det låter som ett väldigt generellt svar. Hur mycket skiljer det i pris?
 

jumbooze

Medlem
Jag tror de hugger på travelzoo för att de även har dolda priser för medlemmar, så här är det viktigt att du understryker att det priset du matchar mot är Offentligt tillgängligt utan krav på inloggning eller medlemskap
 

Maja

Medlem
@Jakob Österberg
Travelzoo $99+tax/natt jmf Hilton MVP (som var billigaste och liknande avbokningsvillkor med raten på Travelzoo) $159,20+tax/natt

@jumbooze Har skrivit ut att denna rate är publik, namngivet hotell, med synlig kostnad och inget krav på medlemsskap i mitt svar. Återstår att se vad de svarar. Får väl förtydliga det igen och fråga på exakt vilken punkt de nekar.

Matchar de till $99 samt -25% till så blir det ett riktigt pangpris!

Annars är det väl så att bokar du via någon annan sajt så får du ingen gratis frukost och wifi som HHD och inga poäng för vistelsen heller väl?
 

Maja

Medlem
Kan informera om att de nu har accepterat min BRG! Har fått en ny bokningsbekräftelse med rätt rate enligt BRG-matchningen.

Min gissning är att de inte ens hade kollat på de länkar jag bifogade utan bara såg Travelzoo och nekade på direkten. Det lönade sig med andra ord att skicka ett mail till och fråga på vilken punkt de nekade. Några 72h tog det inte heller, inte ens 24h. Bra jobbat Hilton!
 
Kan informera om att de nu har accepterat min BRG! Har fått en ny bokningsbekräftelse med rätt rate enligt BRG-matchningen.

Min gissning är att de inte ens hade kollat på de länkar jag bifogade utan bara såg Travelzoo och nekade på direkten. Det lönade sig med andra ord att skicka ett mail till och fråga på vilken punkt de nekade. Några 72h tog det inte heller, inte ens 24h. Bra jobbat Hilton!
Snyggt jobbat!
 

Glenn E

Medlem
Jag har just skickat ett Hilton BPG anspråk.
Jag tittade på Hotell i Washington DC och råkade se att hotels.com tog USD 182 per natt och På Hiltons hemsida kostade det USD 297 inkl skatter för Hilton Alexandria Mark Center.
Jag använde av chatten på deras hemsida för instruktioner och bokade flexible rate och sedan skickade jag in anspråksblanketten som finns på deras hemsida.
Jag tog en screen shot också fast skickade inte med den.
Jag har inte fått svar än. Får se hur det går.
 
Toppen