Senaste nytt

Erfarenheter CRJ900

011430121

Medlem
Om det är CityJet så har den en liten annorlunda inredning än de gamla SAS CRJ900, den främre väggen i kabinen är inspirerad av SAS väggen i Plus på A330/340 skall tydligen bli så även på A320neo.
 

Agö

Medlem
Personligen undviker jag bulkhead-sätena på CRJ-900an (rad 1 och/eller rad-3-till-höger). Detta eftersom bordet-i-armstödet gör sätet ännu smalare, och det på CRJ-900 redan från början är smalare än på de större flygplanen.

Det beror naturligtvis på vad man tycker är viktigast, sätesbredd eller benutrymmet. Helst vill man ju få mycket av båda delarna, men man måste ju välja.
Det kan jag förstå. Med INF (som ju trådstartaren har med sig) brukar jag dock sällan få möjligheten att överhuvudtaget få upp bordet . Fördelen med bulken är åtminstone att samme INF inte sparkar medpassagerarna i ryggen, därtill värderar jag benutrymmet i sådana situationer.
 

rvarttinen

Medlem
Har inte flugit någon CRJ9xx med SAS, dock med Air Canada mellan Kanada o USA - korta flygningar med en relativt trevlig maskin.Suttit i konfig 1-2 på 2 sidan i lädersäten. Bästa frukost ombord någonsin varit med just Air Canada mellan Montréal (YUL) och La Guardia (LGA) New York i C.

Summa sumarum: litet flyplan, men nog så trevligt på korta sträckor. Längre än 30 ..50 min, tja, då skulle jag helst vilja se någon annan större maskin...
 

mha321

Medlem
Det kan jag förstå. Med INF (som ju trådstartaren har med sig) brukar jag dock sällan få möjligheten att överhuvudtaget få upp bordet . Fördelen med bulken är åtminstone att samme INF inte sparkar medpassagerarna i ryggen, därtill värderar jag benutrymmet i sådana situationer.
Det är onekligen två bra poänger. Tänkte inte alls på det där med att lyckas fälla upp bordet alls.

Och som resande utan INF, så uppskattar jag definitivt när de med tänker på stolsryggen framför!
 

Agö

Medlem
Det är onekligen två bra poänger. Tänkte inte alls på det där med att lyckas fälla upp bordet alls.

Och som resande utan INF, så uppskattar jag definitivt när de med tänker på stolsryggen framför!
Och en sista poäng är att alla rader/säten normalt inte är utrustade med extra syrgasmask. Det kan man nu för tiden se vid bokning med INF (stor förbättring av SAS där!). Minns inte hur det är på CRJ.
 

Kris

Medlem
Och en sista poäng är att alla rader/säten normalt inte är utrustade med extra syrgasmask. Det kan man nu för tiden se vid bokning med INF (stor förbättring av SAS där!). Minns inte hur det är på CRJ.
Minns tyvärr inte exakta detaljer, men tror att ta 1 och 3 har servat familjen Kris flertalet gånger i CRJ. Kan dock vara att minnet sviker mig...

Har tidigare varit med om lite olika scenarion vid sätesbokning med INF, a) man kan välja vilka säten som, men när man kollar senare så blir bokningen un-seated igen, b) endast rader med extra mask går att välja, c) går inte att välja säten alls (kontakta kundservice typ)

Verkar som att b) slagit igenom enligt Agös kommentar ovan. Bra!
 

Kris

Medlem
Kom att tänka på en kommentar till beträffande CRJ. Skötbordet på främre toaletten (han inte provat bakre, så vet inte hur det ser ut där men misstänker liknande situation) är inte designat för fullvuxna operatörer... Bordet fälls ut från den kraftigt konkava väggen (relativt liten kropp på CRJ ju) och ståhöjden även mitt i kabinen lämnar ju annat att önska jfr. sjukgymnasten rekommendationer... Så fördel om du inte är alltför lång om du skall använda bytesfaciliteterna.

Annars är jag nog i stora drag väldigt nöjd med CRJ. En trevlig vän.
 

Agö

Medlem
Minns tyvärr inte exakta detaljer, men tror att ta 1 och 3 har servat familjen Kris flertalet gånger i CRJ. Kan dock vara att minnet sviker mig...

Har tidigare varit med om lite olika scenarion vid sätesbokning med INF, a) man kan välja vilka säten som, men när man kollar senare så blir bokningen un-seated igen, b) endast rader med extra mask går att välja, c) går inte att välja säten alls (kontakta kundservice typ)

Verkar som att b) slagit igenom enligt Agös kommentar ovan. Bra!
Yes, gjorde precis en dummy. Så här kan det t.ex. se ut på en A320.

upload_2016-9-3_22-54-56.png


Och på en CRJ-900 (CityJet) - relevant för denna tråd. Så kan vi ju se att rad 1 är blockad för INF liksom bulken på rad 2.

upload_2016-9-3_22-56-34.png
 
Toppen