Erfarenheter CRJ900

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fixter, 3 September 2016.

  1. Fixter

    Fixter Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon med erfarenheter från SAS CRJ900?

    Första flygningen med denna maskin imorn med SK1767 som ska flygas av en sådan =)
     
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad vill du veta?
     
  3. Fixter

    Fixter Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    För o nackdelar, platser man inte ska sitta på, hur upplevs komforten,ljudnivå,seatpitch, legrom, är det sämre med infant?
     
  4. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det Cimber eller CityJet?
    (Eller Air Nostrum om de fortfarande är kvar och kör för SAS..?)
     
  5. Fixter

    Fixter Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte, kan jag ta reda på det någonstans? Det gäller SK1767
     
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Överlag är det ingen bra kärra att resa med infant. Det är ett litet flygplan som jag alltid upplever som trångt, det räcker i princip med att ha någon bredvid sig för att jag ska få den känslan. Med det sagt är det samtidigt den härligaste kärran i SAS flotta om man har tur att få seatblock. Vidunderligt ljus och tyst längst fram.

    Vilken klass reser du i? Om du reser längst fram ska du försöka roffa åt dig rad 1 tycker jag. I övrigt är alla säten likvärdiga. Reser du i Go ska du försöka få rad 17 om man får resa där med infant - det är nödutgång och ger extra utrymme.

    Då är det CityJet. Inte för att det gör någon skillnad ändå.
     
  7. Stefan H.

    Stefan H. Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har åkt några gånger Umeå - ARN med en CRJ900 (City Jet). De är nya så de ser betydligt fräschare ut än de gamla 737-600. Sedan tycker jag att ombord- och avstigning är mycket långsammare eftersom man kan bara använda främre dörren. Sedan är det synd att man inte kan ta med större handbagage ombord. Ingenting annat att klaga på.
     
  8. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med @Agö -med Seat block gillar jag den, annars kan den kännas trång.

    Värt att tänka på är att kabinväskor inte får tas med in, då de inte får plats i hyllan utan lämnas/hämtas på plattan. Så det kan vara klokt att tänka på när du packar.
    Det innebär att det är en ny kärra, vilket är trevligt. Jag har dock inte flugit den, men var det inte något snack om att toaletten som ersätter 1DF/2DF inte finns på de planen..?
    Det gör rad 1 ännu bättre på en längre flygning, då de blir mindre spring där.
     
  9. Fixter

    Fixter Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Okej, Jo vi reser i plus, kommer ha tanten bredvid så det lär inte bli någon seatblock, iofs reser vi båda i plus så vi får väl se hur det ter sig =)
    Men då verkar det hyffsat lovande, vi sitter på 3D/F
     
  10. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt. Här finns lite bilder på detta. Första platserna på D/F-sidan efter toaletterna är utmärkta, så även 1A/C som kanske t.o.m. är att föredra med INF då det är väldigt ostört.

    Första CRJ-900LR (EI-FPB) har börjat flyga för CityJet / SAS | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×