Erfarenheter av TAAG Angola?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av macaper, 15 Juli 2013.

1. macaper

macaper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej flygvänner,
    Kommer att flyga Luanda - Rio de Janeiro i september med TAAG.
    Är det någon här som har några erfarenheter av att flyga med dem?
    Vet att de var svartlistade i EU för ett par år sedan...

2. Jag har inte själv flugit med TAAG men här kan du läsa reserapporter på Airliners.net.

Transito!: A Connection On TAAG-Angola (B743/B772) — Trip Reports Forum | Airliners.net
    Taag Angola 777-300ER Lisbon-Luanda In Y — Trip Reports Forum | Airliners.net

Det ser ut som sträckan mellan Luanda - Sao Paulo kan man inte kreditera till Air France/KLM Flying Blue.

Partner Details - TAAG

3. macaper

macaper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Doktorn!

4. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart måste du spika ihop en liten reserapport från din resa med TAAG så vi får läsa något annat än det vanliga. Jag tycker att det är kul med udda bolag och är lite nyfiken på hur det kommer sig att du valde denna routing till Rio.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som vanligt rekommenderar jag att flyga via Frankfurt istället för att använda inhemska bolag.

6. macaper

macaper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall se vad jag kan göra. Kan inte lova något!
    Hade inte så mycket val... Har möten med viktiga kunder i Luanda hela veckan och skall vara bestman på ett bröllop i södra Brasilien på helgen...

Tro mig, jag har kollat på flyg både via Europa och JNB! Tiden var helt enkelt inte tillräcklig... Skulle bokstavligt fått åka direkt till kyrkan! Med tanke på hur många flighter det skulle blir så är det stor chans att nån blir försenad och då är jag körd...

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt råd är att flyga en dag tidigare då. Jag undviker afrikanska flygbolag till varje pris.

2 personer gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det även SAA?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, jag flyger inga bolag baserade i afrika längre. Jag lärde mig detta efter att ha flugit ARN-WAW-CAI-NBO-JNB-LOS-DKR-LIS-ARN där tex SAA trafikerade JNB-LOS och MS CAI-NBO. Flög även VK på sträckan LOS-DKR vilket var mist sagt intressant.

Hellre genvägen via FRA/CDG/AMS än intra-afrika. Det har dessutom fördelen att man får mer miles.

2 personer gillar detta.
  10. macaper

macaper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går tyvärr inte! Kunden får gå före den här gången...
    Hade jag kunnat så hade jag definitivt gjort det! Har hemska erfarenheter av intra-afrika flighter, men man får ju lite spänning i vardagen iallafall... ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!