Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

taxvalp

Medlem
Gjorde en rad bokningar i går och jämförde för intressets skull med andra sajter. Hittade billigare på både Hilton Baku och Hilton Malta på andra sajter. Den förstnämnda godkändes direkt men det priset på Hilton Malta verkade ha försvunnit så det blev nej på den. 1-1...
 

taxvalp

Medlem
Gjorde en rad bokningar i går och jämförde för intressets skull med andra sajter. Hittade billigare på både Hilton Baku och Hilton Malta på andra sajter. Den förstnämnda godkändes direkt men det priset på Hilton Malta verkade ha försvunnit så det blev nej på den. 1-1...

Uppdatering: Hittade ett lägre pris på Hilton Malta igen och gjorde ett nytt försök - denna gång med framgång. 270€ rabatt - tack för det. Har nu full pott på Hiltons prisgarantier (2 av 2 försök) vilket man nog får vara nöjd med. Har testat med Accor en gång för flera år sedan och det gick vägen först efter myriader av mejl så Hilton vinner på denna punkten...
 

flmartin

Medlem
Uppdatering: Hittade ett lägre pris på Hilton Malta igen och gjorde ett nytt försök - denna gång med framgång. 270€ rabatt - tack för det. Har nu full pott på Hiltons prisgarantier (2 av 2 försök) vilket man nog får vara nöjd med. Har testat med Accor en gång för flera år sedan och det gick vägen först efter myriader av mejl så Hilton vinner på denna punkten...
Söker du på en speciell hemsida, eller bara på Expedia/Booking/Trivago osv?
 

Gus

Medlem
Jag har bokat en natt på DoubleTree Miami Airport via Hiltons app, semi-flex rate, (avboka senast 4 dagar före ankomst). Via den brittiska Hotels.com sidan får man automatiskt 10% rabatt på hotellet, vilket gav ett lägre pris på 15 USD. Bara att förklara för Hilton att de måste byta land från USA till Storbritannien på hotels.com tog 3 mail.

När det var avklarat så säger Hilton att avbokningsreglerna (och då alltså hela bokningen) är olika för rummen bokade via appen och hotels.com.
Hilton menar att rummet jag bokat i appen har cancellation policy until 11:59 PM November 08, 2018 och att hotels.com har until 11:59 PM November 07, 2018. Då skickar jag en skärmdump från min Hilton app där det står cancellation policy until 11:59 PM November 07, 2018, alltså samma som hotels.com. Då svarar Hilton med en egen skärmdump från min bokning i deras bokningssystem där det står "cancel by 08 Nov 18". Och det betyder ju för f*sen att rummet måste avbokas senast 11:59 PM den 7 november, precis som det står i appen!! Men Hilton verkar tro att det betyder att jag kan avboka rummet hela den 8 november, och det kan jag ju definitivt inte!

Så alltså!

-Hilton litar inte på informationen i sin egen app?
-Hiltons kundtjänst förstår inte att om man ska avboka något före den 8 november så betyder det att man måste avboka absolut senast kl. 23:59 den 7 november?? Nu har det varit väldigt många personer inblandade, och ingen verkar förstå! (eller så är det jag som är helt snurrig??)

Suck, i framtiden hoppas jag inte att jag hittar billigare pris någon annanstans för detta har tagit så mycket tid.
 

Gus

Medlem
Jag har bokat en natt på DoubleTree Miami Airport via Hiltons app, semi-flex rate, (avboka senast 4 dagar före ankomst). Via den brittiska Hotels.com sidan får man automatiskt 10% rabatt på hotellet, vilket gav ett lägre pris på 15 USD. Bara att förklara för Hilton att de måste byta land från USA till Storbritannien på hotels.com tog 3 mail.

När det var avklarat så säger Hilton att avbokningsreglerna (och då alltså hela bokningen) är olika för rummen bokade via appen och hotels.com.
Hilton menar att rummet jag bokat i appen har cancellation policy until 11:59 PM November 08, 2018 och att hotels.com har until 11:59 PM November 07, 2018. Då skickar jag en skärmdump från min Hilton app där det står cancellation policy until 11:59 PM November 07, 2018, alltså samma som hotels.com. Då svarar Hilton med en egen skärmdump från min bokning i deras bokningssystem där det står "cancel by 08 Nov 18". Och det betyder ju för f*sen att rummet måste avbokas senast 11:59 PM den 7 november, precis som det står i appen!! Men Hilton verkar tro att det betyder att jag kan avboka rummet hela den 8 november, och det kan jag ju definitivt inte!

Så alltså!

-Hilton litar inte på informationen i sin egen app?
-Hiltons kundtjänst förstår inte att om man ska avboka något före den 8 november så betyder det att man måste avboka absolut senast kl. 23:59 den 7 november?? Nu har det varit väldigt många personer inblandade, och ingen verkar förstå! (eller så är det jag som är helt snurrig??)

Suck, i framtiden hoppas jag inte att jag hittar billigare pris någon annanstans för detta har tagit så mycket tid.
Sådär, 6 mail senare har jag fått mitt pris justerat från 167 USD till 116 USD. :rolleyes:
 

taxvalp

Medlem
Sådär, 6 mail senare har jag fått mitt pris justerat från 167 USD till 116 USD. :rolleyes:

Bra gjort. Har 3/3 på Hilton nu och känslan är att det är lite som EU261/2004 - de räknar med att folk inte orkar bråka och om de gör det så säger man nej en gång till och hoppas att de ger sig. Tydligt att de inte känner oss som hänger här...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Bra gjort. Har 3/3 på Hilton nu och känslan är att det är lite som EU261/2004 - de räknar med att folk inte orkar bråka och om de gör det så säger man nej en gång till och hoppas att de ger sig.
Tack! :) Ja det känns lite så! Men de framstår som helt rudis inom sitt ämne när de inte ens förstår sina egna avbokningsregler. :cool:

Du har 3/3 säger du. Hur gör du? Kollar du alltid via Trivago vad samma Hilton kostar efter du har gjort en bokning? Jag har inte gjort så tidigare men borde kanske börja med det.
 

taxvalp

Medlem
Tack! :) Ja det känns lite så! Men de framstår som helt rudis inom sitt ämne när de inte ens förstår sina egna avbokningsregler. :cool:

Du har 3/3 säger du. Hur gör du? Kollar du alltid via Trivago vad samma Hilton kostar efter du har gjort en bokning? Jag har inte gjort så tidigare men borde kanske börja med det.

Jag har många bokningar med Hilton under åren och brukar inte jämföra priser, men då jag skulle göra en rad bokningar för sommaren på kort tid roade jag mig med att kolla efteråt och då hade cirka hälften bättre priser på andra sajter. Brukar använda hotelscombined.se för att jämföra flera sajter men det finns säkert fler liknande.

Inte sällan hittar man ju bra rates med Hilton (MVP, Public sector) och då brukar Hilton själva vara svårslagna prismässigt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen