Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Maja

Medlem
@jumbooze Har gjort två claims till och fick inte svar inom mina 24h, när det hade gått 36h så efterlyste jag svaret via Twitter. Började närma mig gränsen för när jag behövde avboka ett av mina rum.

Fick igenom mina claims så fick ner priset med några dollar till på dessa rum. Dock inte lika bra förtjänst som mot LondonHouse i Chicago! :D
 

jumbooze

Medlem
Jag fick också igenom min claim nu men jag var tvungen att skicka in skärmskott för att bevisa att raten fanns för när de väl 28h senare tittade så fanns den inte längre på hotels.com
 

Maja

Medlem
Så är det i princip jämt.

Ingen uppgraderingen i appen för LondonHouse. Fick inte ens välja rum. Återstår att se om vi får något bättre ikväll när vi är på plats.
 

Maja

Medlem
Ingen uppgradering när vi checkade in. Frågade vad som hade hänt och tjejen som checkade in mig såg helt frågande ut då jag själv valt mitt rum och hon inte vågade byta ut det. Förklarade att appen hade valt rummet åt mig och att jag skulle bli uppgraderad vid incheckningen. Gick från våning 4 till våning 7 iaf. ;)

Då vi föredrog 2 sängar som vi bokat mot en svit med 1 king size och sofa bed så tackade vi nog nej till ett finare rum helt enkelt. Har dock fått ett stort rum med utsikt över Trumptower :eek: Frukosten i morse var riktigt bra och idag har vi avlagt närmare 15.000 steg och fått några regndroppar på oss i ett riktigt varmt och stundtals kvalmigt Chicago. Riktigt nöjd med hotellet! :D
 
Om Hilton trilskas med sin garanti kan man ju alltid testa Businessclass lägsta-pris-garanti istället :rolleyes:

hotellgaranti.jpeg
 

johan_fbg

Medlem
Publicerar resultatet från mina senaste försök. Alla gäller en bokning mellan 22-24/8 på Hilton Millenium, New York.

Försök 1:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på amoma.com för $265
Blev nekad då en bokning via amoma.com kräver voucher.
Avbokade rummet.

Försök 2:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på roomsxxl.com för $323
Blev nekad då en bokning via roomsxxl.com inte ger en omedelbar bekräftelse.
Avbokade rummet.

Försök 3:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på hotelsclick.com för $307
Blev nekad då en bokning via hotelsclick.com krävde €25 i avbokningsavgift
Avbokade rummet

Försök 4:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på prestegia.com för $275
Den här gången gick min claim igenom och nytt pris är $206 per natt.

Skam den som ger sig!
 

Valley

Medlem
Har för mig jag provade med Hilton Nürnberg Vrakpris om jag bokade via Amex site.
Men man skyllde på att Hiltons rum är ett King Guest och Amex var ett Standard. Så det var inte samma sak.

Nu är det snart dags för Nürnberg igen. Amex är billigare inkl frukost, men heter fortfarande Standard. Så jag tror inte ens jag orkar försöka.
Får bli Le Meredien istället.
 

jumbooze

Medlem
Publicerar resultatet från mina senaste försök. Alla gäller en bokning mellan 22-24/8 på Hilton Millenium, New York.

Försök 1:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på amoma.com för $265
Blev nekad då en bokning via amoma.com kräver voucher.
Avbokade rummet.

Försök 2:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på roomsxxl.com för $323
Blev nekad då en bokning via roomsxxl.com inte ger en omedelbar bekräftelse.
Avbokade rummet.

Försök 3:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på hotelsclick.com för $307
Blev nekad då en bokning via hotelsclick.com krävde €25 i avbokningsavgift
Avbokade rummet

Försök 4:
Bokat JR King suite för $389 per natt på Hilton.com
Hittade motsvarande rum på prestegia.com för $275
Den här gången gick min claim igenom och nytt pris är $206 per natt.

Skam den som ger sig!
Kräver amoma voucher eller var det samma bs de sa till mig?
 
Toppen