Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

M@GNÜS

Medlem
Min erfarenhet är att den är lätt att få igenom bara man har koll på villkoren. Har bara blivit nekad 1 gång vilket var korrekt då jag missat att villkoren var annorlunda.

Har dock blivit nekad 2 ggr som jag "överklagat" och fått rätt. Så vet man att man har rätt - stå på dig!
 

Maja

Medlem
Har också fått igenom mina ansökningar när jag har haft samma avbokningsvillkör. Har kört mina mot Travelzoo.com varje gång. Har dock lärt mig att alltid köra en print screen då erbjudanden säljer slut och att Hilton inte återkommer inom de utlovade 24h. :)
 

Maja

Medlem
En ny BPG men denna gång gentemot Priceline. Tack vare mina skärmdumpar så fick jag igenom mitt pris. Givetvis var priset detsamma hos Hilton som Priceline när Hilton kollade. Men ett kompletterande mail med bilderna gjorde att priset sänktes omgående. :)
 

seat56f

Medlem
Fick igenom en BRG mot hotels.com på en 3-nättersbokning. Hotels.com hade klart lägre pris på en natt men samma på övriga, som tur är räknas snittpriset över bokningen och hela blev nedsatt! Hade screenshots och så vidare men behövde aldrig skicka in.
 

jumbooze

Medlem
Sitter och väntar på en BRG (min första med Hilton) skickade in igår kväll, håller tummarna för det var non refundable, tog skärmskott. Jag tycker att man borde få ett mail om att man skickat in men jag fick inget mer än sidan som sa att min claim skickats in. (Tog skärmskott på även den)
 

Maja

Medlem
@jumbooze Man får ingen bekräftelse med "ärendenummer" eller liknande när man har skickat in. Känns osäkert, men det är så det fungerar.

Bara att hålla tummarna att den går igenom som din rate var non refundable. Det är samma villkor för den lägre som du hittade på nätet?

Ibland svarar de inte inom 24h, men vänta lite till. Har du inte hört något då så kontakta dem via DM via Twitter så brukar det ta fart.

Lycka till!
 

seat56f

Medlem
För referens: mitt svar tog ca 30h från inskick (skickade kväll, fick svar mitt i natten ett drygt dygn senare - allt i svensk tid).
 

jumbooze

Medlem
Attans, de nekar (surprise surprise) men jag blir inte klok på anledningen, de säger att HotelQuickly.com "Requires a voucher at check-in"?
Kan jag skicka en ny på samma bokning men då med en annan sida som har lägre pris? eller har jag brännt min chans?
 

jumbooze

Medlem
Attans, de nekar (surprise surprise) men jag blir inte klok på anledningen, de säger att HotelQuickly.com "Requires a voucher at check-in"?
Kan jag skicka en ny på samma bokning men då med en annan sida som har lägre pris? eller har jag brännt min chans?
Ännu mera BS från Hilton, läste precis om en på FT som fått igenom sin claim med just hotelquickly.com
 
Toppen