Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

MartinH

Medlem
Har fått igenom två claims på två dygn nu, aldrig testat detta innan. Blir ju rätt bra skillnad när man får ytterligare 25%.

Hilton Mumbai International Airport, 22-23 maj
Bokat totalpris: 11265,49 INR (ca 1555 SEK)
Nytt totalpris: 6456,89 INR (ca 891 SEK)

Hilton Singapore, 6-7 juni
Bokat totalpris: 276,83 SGD (ca 1746 SEK)
Nytt totalpris: 195,04 SGD (ca 1230 SEK)

Får man fråga vilken OTA du hittade bättre priset på?
 

M@GNÜS

Medlem
Fick igenom en till claim idag.

DoubleTree by Hilton Hotel Goa, 23-25 maj
Bokat totalpris: 10956,79 INR (ca 1514 SEK)
Nytt totalpris: 7881,72 INR (ca 1089 SEK)

Hittade bättre pris på priceline.com. Fick först avslag men ifrågasatte beslutet och fick ett ursäktsmail enligt nedan...

Thank you for your reply.

We are sorry about the calculation error.

I was able to confirm that a lower rate of 4135.76 INR per night (before tax) was available through the site. I have lowered the rate on your reservation to match the rate found in addition to another 25% reduction. The current new rate per night after the adjustment is 3101.82 INR before applicable local charges. A new email of confirmation has been sent to you.
 

M@GNÜS

Medlem
Vilken typ av rate har du matchat mot, avbokningsbar eller ej avbokningsbar?

Det har varit ej avbokningsbar.
Testade 2 st avbokningsbara i fredags men Hilton strular med dessa. Den ena gjorde jag i fredags och fick svar idag måndag runt 13.30, har ifrågasatt om de verkligen gjort sökningen inom 24 timmar. Raten finns inte kvar idag, men fanns både i fredags och lördags.

Den andra hävdade de med korrekthet att villkoren var olika, jag hade missat att det inte var samma dagar avbokning kunde ske. Svarade dock med en annan rate som har samma villkor och fick då svar från en "supervisor" som uppenbarligen inte läst svaret utan rapade upp samma svar som första gången... inväntar svar på mitt andra svar... Känns dock som de hela tiden försöker vänta ut de 24 timmarna (var drygt 20 timmar sedan jag svarade nu)...
 

M@GNÜS

Medlem
Det har varit ej avbokningsbar.
Testade 2 st avbokningsbara i fredags men Hilton strular med dessa. Den ena gjorde jag i fredags och fick svar idag måndag runt 13.30, har ifrågasatt om de verkligen gjort sökningen inom 24 timmar. Raten finns inte kvar idag, men fanns både i fredags och lördags.
Fick svar idag att denna claim gått igenom efter att ifrågasatt om de kontrollerat ärendet inom 24 timmar samt skickat in bild på den rate jag hittat.

Hilton Berlin, 25-27 augusti
Bokat totalpris: 289,80€ (ca 2819 SEK)
Nytt totalpris: 184,80€ (ca 1801 SEK)
Denna rate är avbokningsbar

Den andra hävdade de med korrekthet att villkoren var olika, jag hade missat att det inte var samma dagar avbokning kunde ske. Svarade dock med en annan rate som har samma villkor och fick då svar från en "supervisor" som uppenbarligen inte läst svaret utan rapade upp samma svar som första gången... inväntar svar på mitt andra svar... Känns dock som de hela tiden försöker vänta ut de 24 timmarna (var drygt 20 timmar sedan jag svarade nu)...
Avslag då man bara får göra claim mot 1 st site och den fick jag avslag på...
 

KennethL

Medlem
Se där, två dygn senare fick jag besked, DoubleTree Times Square 14-18 augusti, från $263/natt till $206 (beräknat på en flexible rate på $275 som jag hittande på hotels.com, min bokning var en AAA rate) före skatter.
 
Toppen