Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Tonton

Medlem
Hilton Zurich Airport, 2 nätter
Bokat totalpris: 391 CHF (ca 3 600 kr)
Hittat på Hotels.com: 339 USD
Nytt totalpris efter match och rabatt: 248 CHF (ca 2 285 kr)
:cool:

Nybörjarfråga när det kommer till Hilton BRG, så den rate man hittar som är billigare behöver inte vara i samma valuta som den man har bokat? Det behöver helt enkelt bara vara billigare när man räknar ut priset i relevant valuta (i detta faller CHF)? (Plus alla andra klausuler som ska matcha också såklart )
 

jumbooze

Medlem
Nybörjarfråga när det kommer till Hilton BRG, så den rate man hittar som är billigare behöver inte vara i samma valuta som den man har bokat? Det behöver helt enkelt bara vara billigare när man räknar ut priset i relevant valuta (i detta faller CHF)? (Plus alla andra klausuler som ska matcha också såklart )
Jag skulle säga det beror på dagsformen hos handläggaren... jag har ej lyckats med det
 

Maja

Medlem
Jag skulle säga det beror på dagsformen hos handläggaren... jag har ej lyckats med det
Olika valutor har jag inte testat, men på senaste tiden blir tvärnekad om sidan jag vill matcha mot inte är på engelska! Så skulle också vilja säga att dagsformen hos den som handläggare ditt ärenden är väldigt avgörande.
 

rsimon

Medlem
Nybörjarfråga när det kommer till Hilton BRG, så den rate man hittar som är billigare behöver inte vara i samma valuta som den man har bokat? Det behöver helt enkelt bara vara billigare när man räknar ut priset i relevant valuta (i detta faller CHF)? (Plus alla andra klausuler som ska matcha också såklart )

Valutorna brukar förvirra de flesta av Hiltons handläggare. Jag brukar alltid skriva en idiotsäker förklaring, i detta fall att "x USD corresponds to approx. y CHF". Det är 50/50 på att de förstår eller väljer rätt bokningssida/språk/valuta men de gånger jag påtalat fel har de rättat och bifallit min ansökan. I detta fall bekräftade de min nya rate med både dollartecken och CHF utskrivet... :rolleyes:

Ibland förekommer även räknefel, beroende på om de räknat in skatter eller inte. En gång fick jag mer avdrag än jag var berättigad till för en bokning i Berlin.
 

jumbooze

Medlem
Jag har nu fått två matchningar igenom och de var av typen pre-paid, jag har fått besked att de ska skicka checkar då de ej kan återbetala till kortet, ska bli intressant och se hur de går att lösa in...
Mattematiken var inte helt lysande men till min favör
 

M@GNÜS

Medlem
Jag har nu fått två matchningar igenom och de var av typen pre-paid, jag har fått besked att de ska skicka checkar då de ej kan återbetala till kortet, ska bli intressant och se hur de går att lösa in...
Mattematiken var inte helt lysande men till min favör

Ska få en check på knappt 100 USD för en claim från San Francisco enligt samma premisser som ovan. Frågan är ju hur mycket det kostar att lösa in denna. Har mailat och frågat om jag kan få någon annan sorts ersättning då checkar knappt existerar i Sverige idag.
 

M@GNÜS

Medlem
Hilton Garden Inn Milan North, 17-18 april
Bokat totalpris: 70,25 EUR (ca 736 SEK)
Hittat pris via trivago.se på amoma.com 66€
Nytt totalpris: 52,03 EUR (ca 545 SEK)

Hilton Taipei Sinban, 21-22 april
Bokat totalpris: 5968,06 NT$ (ca 1787 SEK)
Hittat pris via trivago.se på Flixhotels 4295 NT$
Nytt totalpris: 3059,24 NT$ (ca 916 SEK)

Waldorf Astoria Bangkok, 1-2 maj
Bokat totalpris: 9804,41 THB (ca 2854 SEK)
Hittat pris via trivago.se på trip.com 9393,61 THB
Nytt totalpris: 7203,24 THB (ca 2097 SEK)

Brukar numera alltid ändra till samma valuta som Hilton använder vid bokning för att underlätta för dem och dessa claims brukar gå igenom.
 
Toppen