Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Jonas C, 6 Maj 2013.

  1. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon här som har erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

    Hittade ett rum via en 3:e som var 70kr billigare än Hilton, på samma datum, antal gäster, etc. Dessutom inkluderade den frukost, vilket man inte fick om man bokade via Hilton. Problemet är bara att på 3:e partssidan så står rumstypen som Single Standard. På hotellet i fråga finns inga single rooms, utan bara standardrum dubbel. Kommer detta att medföra något problem om man gör en match request på priset? (förutsatt att jag har bokat från Hilton först) Annat fall så uppfylls alla kriterier för att kunna få priset matchat.
     
  2. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Hittade via 2 olika siter ett pris som var 28,- billigare än det jag bokade via Hilton. Och som garanterat var för identiska rum, men namnen på rummen var konstigt nog ej desamma.
    Och när jag för säkerhets skull backar tillbaka ett steg för att kontrollera ännu en gång att rumsbeskrivningen mm är identisk och går för att boka. Plötsligt är nu rummet 31 öre dyrare än Hiltons.

    Varför tycker jag det luktar konspiration ?
     
  3. StarFlyer

    StarFlyer Medlem

    Just det där kan bli ett problem enligt mina erfarenheter med Hiltons prisgaranti. Faktumet är att om Hilton inte inkluderar frukost så är det inte samma "rate" vilket Hilton säkerligen kommer att hävda. Samma gäller för rumstypen (måste vara identisk). Har även försökt en gång när jag bokat i dollar och hittade en ca. 50sek billigare på svenska Expedia, då skylldes det på valutakursen, och den kursen som Hilton använder verkar inte vara tillgänglig för allmänheten :p Jag har aldrig lyckats få igenom en "best rate guarantee" begäran.
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick igenom min BRG på Hilton Warszawa. 630 SEK var ursprungspriset, hittade ett lägre pris för 550kr och fick ytterligare 50 USD avdraget från det nya priset. Då det var en pre-paid rate så skickade Hilton av någon anledning inte tillbaka mellanskillnaden till mitt konto. Efter ett samtal till kundtjänst i Texas så skulle pengarna vara tillbaka inom 3 veckor.

    Tre veckor passerade men fortfarande inget spår av pengarna, så efter ett nytt samtal fick jag höra att mitt ärende har vidarebefordrats till ekonomiavdelningen som skulle betala tillbaka pengarna inom 3-5 bankdagar. En vecka senare och fortfarande inget spår av pengarna. Det krävdes totalt 8 samtal innan jag fick tala med en supervisor som bad mig skicka över en kopia på mitt kontoutdrag. Notera att transaktionen gjordes i Maj och det har nu gått mer än tre månader.

    Fick ett mail från Hilton ett par dagar senare om att en check med beloppet skulle skickas till min svenska adress. Mitt önskemål om att få pengarna insatta på kontot har ej besvarats.

    På det stora hela är jag extremt missnöjd med hur Hilton har skött detta ärende. Det ska absolut inte ta TRE månader och åtskilliga timmar på telefon för att få 380kr insatta på mitt konto. Detta handlade förståss inte om pengarna, utan snarare kring huruvida Hilton kan uppfylla sina löften till kunden. Likaså är checken helt värdelös då banken tar ut ett par hundralappar i avgift för att lösa in den, samt det faktum att den har skickats till min gamla adress i Sverige…

    EDIT: Efter ytterligare ett samtal lyckades jag få checken utbytt mot 12000 HHonors poäng i kompensation, vilket jag anser fortfarande är för snålt med tanke på omständigheterna. Men jag antar att man bör kunna hitta på något med poängen.
     
    Last edited: 22 Augusti 2013
    Gus gillar detta.
  5. Ikaros

    Ikaros Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lyckades också få igenom en best rate guarantee men fick beskedet att jag endast kan få check eller AmEx gift certificate skickat till mig efter vistelsen. Jag valde det senare men oklart för mig var dessa kan användas utanför USA. Då hotellvistelsen är i USA undrade om jag kunde få kortet när jag kom fram så jag kunde använde det i USA men det gick inte. Betyg: Mycket dåligt.
     
  6. rsimon

    rsimon Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Paris i november. Bestämt mig för Hotel Astor - Saint Honoré för 190 EUR/natt med Hilton Honors boka tidigt-rabatt. På Expedia.fr 152 EUR/natt. Bokning på Hilton.com -> skärmdump av Expedia -> BRG claim.

    Nu, cirka 20 timmar senare ny bekräftelse samt mejl från kundtjänst att de bekräftar en lägre kostnad om 138 EUR/natt på Expedia.com(!)

    Med 50 USD-kompensationen kom vi ned på 116 EUR/natten :)
     
    nollbit och jumbooze gillar detta.
  7. Knucket

    Knucket Medlem

    Ort:
    OER
    Land:
    Sverige Sverige
    Hittade igår Bahia Mar i Fort Lauderdale i oktober för 92 dollar natten på hotels.com jämfört med 116 x 2 nätter och 125 x två nätter i oktober. När Hilton återkom idag hade priset höjts på hotels.com till 96 dollar. Med 50 dollars avdrag hamnar jag på 84,25 dollar natten. Tack för det hotels.com :)
     
    rsimon gillar detta.
  8. Ozz

    Ozz Medlem

    Ort:
    Skara
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade precis samma grej när vi bodde på Astor för ungefär ett år sedan, det var innan Astor "blev Hilton fullt ut". Jag fick samma typ av kompensation som du fick efter ett mejl till Hilton.
     
    rsimon gillar detta.
  9. rsimon

    rsimon Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här! Har claimat prisgaranti även förra gången jag bodde på Astor.
     
    Ozz gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×