Senaste nytt

Erfarenheter av Hilton eStandby upgrades?

jumbooze

Medlem
Hej,
Är det någon som har erfarenhet av eStandby upgrades vs. status upgrades.

Bokade just Hilton San Fran Union Square och blev erbjuden eStandby upgrade dvs typ optiontown fast för Hilton.

15 UsD för City View rum i mån av plats dvs. vid checkin säger de om de har rummet tillgängligt.

Men sabbar inte detta idén med att man som Hhonor Gold ska få en complimentary upgrade i mån av plats.

Jag tog eUpgrade alternativet med 15 / natt men det fanns ett antal upp till Suites med varierande priser.

Någon som har testat detta?
Har ni fått double up? dvs upp till eUpgrade + 1 nivå eller ?

// J
 

agehall

Medlem
Nu är jag ingen expert på hur eUpgrades fungerar, men jag tror att det är ungefär samma sak som statusuppgrades. Den stora skillnaden är att de lockar med ett rum du kan få gratis, men egentligen hoppas att du ska välja att betala för ett ännu bättre alternativ. Inget är ju garanterat, men jag har lyckats få eUpgrades alla gånger jag försökt.

Checkade faktiskt in på Hilton Nairobi för ett par timmar sedan och blev uppgraderad till executive floor, vilket var mitt gratisalternativ för e-upgrades.

Jag måste säga att jag gillar Hilton mer och mer...
 

doc

Medlem
De senaste bokningarna jag gjort med Hilton jag jag fått anmäla eUpgrade för 0 kr till executive rooms, vilket jag antar är en del i guldmedlemskapet. Funkar väldigt smidigt. Jag är väldigt nöjd med förmånerna på guldkortet. Bäst hittills är absolut uppgradering till svit på Conrad Bali. Längtar tillbaka dit varje dag.
 

FF#1

Medlem
Bokade ett rum på hilton slussen här om dagen, till min förvåning så skulle de ha hetalt för E-standby upgrade, brukar alltid vara 0 kr till nästa nivå med Guld. Någon som har erfarenheter av detta. Nåja, hur som helst, jag ska nog strunta i att be om det, har tillits 100% upgrade där. :)
 

doc

Medlem
Det händer att vissa hotell vill ha betalt för uppgradering på e-standby även när man är guld. Jag brukar strunta i att begära det om det kostar och blir uppgraderad ändå. Det är faktiskt så jag undrar vad poängen är med att begära e-standby upgrade, men är det gratis så är kanske det ökar chanserna.
 

Layzedad

Medlem
Bokade ett rum på hilton slussen här om dagen, till min förvåning så skulle de ha hetalt för E-standby upgrade, brukar alltid vara 0 kr till nästa nivå med Guld. Någon som har erfarenheter av detta. Nåja, hur som helst, jag ska nog strunta i att be om det, har tillits 100% upgrade där. :)

Det är alltid rätt fullt där i maj. Beroende på när du är där kan jag kanske gästa dig i loungen om du inte får ett rum med access.
 

FF#1

Medlem
Såg att de hade sänkt priset på rum rejält nu så jag bokade om min bokning till ett EXC rum för ett pris som ryms i min resebudget. Då är det bara se om de bjuder på en svit. :)
 

Layzedad

Medlem
Såg att de hade sänkt priset på rum rejält nu så jag bokade om min bokning till ett EXC rum för ett pris som ryms i min resebudget. Då är det bara se om de bjuder på en svit. :)

Junior sviterna är inte mycket att hänga i julgranen tycker jag. Exec rummen ligger i samma hus som baren så du vill helst inte ha ett på första våningen. Personligen så tycker jag att sängarna i exec rummen är hårda som plankor men det är ju individuellt. Jag rekommenderar 5518 då får du Duxsängar (även om det är 2 st 90 sängar bredvid varandra) samt egen bastu.
 

Norfindir

Medlem
Om man som gull får oppgradering igjennom estandby, får man da en videre oppgradering (ved tilgjengelighet) fra den nye romkategorien eller er man da fucked gjennom å allerde ha betalt for upgrade?
 
Toppen