Senaste nytt

Erfarenheter av Conrad London St. James?

trekker

Medlem
Jag litar pa BC och @Agö och har bokat en natt med frugan, har antligen lyckats fa tag pa barnvakt och kor en tisdag-onsdag med detta hotell och Galleries First besok. Blev ett King Grand Deluxe room. Nagra tips som forgyller hotellvistelsen och kanske ett tips pa restaurang antingen pa hotellet eller i narheten?
 

Pålly

Medlem
Vill inte på något sätt vara negativ, men har testat detta hotell vid två tillfällen som HHD och båda gångerna har jag varit svårt besviken.

Första bemötandet i receptionen är det värsta, personalen har varit oerhört arrogant och påpekat högt och tydligt att jag aldrig skall förvänta mig någon uppgradering och får det rum som jag betalt för! Dessutom har jag båda gångerna nekats tillträde till loungen med hänvisning till fullbokat hotell och då har sviterna och executiverummen företräde före HHD!
Frukosten har varit ett kaos av gäster med långa väntetider, dålig service och en mycket påver buffé.
Ingen som helst recognition, inga välkomstbrev, vatten eller frukt.
Vid utchecking fick man känslan av att det ville bli av med gästerna fortast möjligt och "bell boys" stod i klunga och pratade eller kollade mobiler istället för att hjälpa till med bagaget i taxin.
Detta vid två tillfällen, så Conrad London St James har bränt sina broar och skulle aldrig rekommendera!

Har påpekat alla dessa erfarenheter via mail med managern men aldrig fått något svar.
 

trekker

Medlem
Vill inte på något sätt vara negativ, men har testat detta hotell vid två tillfällen som HHD och båda gångerna har jag varit svårt besviken.

Första bemötandet i receptionen är det värsta, personalen har varit oerhört arrogant och påpekat högt och tydligt att jag aldrig skall förvänta mig någon uppgradering och får det rum som jag betalt för! Dessutom har jag båda gångerna nekats tillträde till loungen med hänvisning till fullbokat hotell och då har sviterna och executiverummen företräde före HHD!
Frukosten har varit ett kaos av gäster med långa väntetider, dålig service och en mycket påver buffé.
Ingen som helst recognition, inga välkomstbrev, vatten eller frukt.
Vid utchecking fick man känslan av att det ville bli av med gästerna fortast möjligt och "bell boys" stod i klunga och pratade eller kollade mobiler istället för att hjälpa till med bagaget i taxin.
Detta vid två tillfällen, så Conrad London St James har bränt sina broar och skulle aldrig rekommendera!

Har påpekat alla dessa erfarenheter via mail med managern men aldrig fått något svar.
Okej få se hur det blir för oss, men hotellet ligger I London så det du nämner är ju egentligen att förvänta sig.
 

Agö

Medlem
Vill inte på något sätt vara negativ, men har testat detta hotell vid två tillfällen som HHD och båda gångerna har jag varit svårt besviken.

Första bemötandet i receptionen är det värsta, personalen har varit oerhört arrogant och påpekat högt och tydligt att jag aldrig skall förvänta mig någon uppgradering och får det rum som jag betalt för! Dessutom har jag båda gångerna nekats tillträde till loungen med hänvisning till fullbokat hotell och då har sviterna och executiverummen företräde före HHD!
Frukosten har varit ett kaos av gäster med långa väntetider, dålig service och en mycket påver buffé.
Ingen som helst recognition, inga välkomstbrev, vatten eller frukt.
Vid utchecking fick man känslan av att det ville bli av med gästerna fortast möjligt och "bell boys" stod i klunga och pratade eller kollade mobiler istället för att hjälpa till med bagaget i taxin.
Detta vid två tillfällen, så Conrad London St James har bränt sina broar och skulle aldrig rekommendera!

Har påpekat alla dessa erfarenheter via mail med managern men aldrig fått något svar.
Helt perfekt att du lyfter fram detta. Jag delar din uppfattning om frukosten vilket gjorde att vi nu senast åt i loungen som jag som Diamond inte hade något problem att få tillgång till. I övrigt är min uppfattning rakt den motsatta.

Vad tyckte du om hårdvaran/rummet i sig?
 

Pålly

Medlem
Fantastiskt hur vi alla upplever produkter så olika!!

Rummen, King Superior & King Deluxe, är ordinär hög Conrad-standard, fast mindre. Gillar badrummen dock.
I övriga utrymmen är väl min uppfattning att designen är lite "tacky", fast det är ju ett återkommande tema i Storbritannien.

Det som är mest frapperande är bemötandet och arrogansen vid Conrad London St James. Av alla Conradhotell som jag har bott på så har just det varma bemötandet, den höga servicenivån och den femstjärniga standarden varit Conrads signum.
Helt perfekt att du lyfter fram detta. Jag delar din uppfattning om frukosten vilket gjorde att vi nu senast åt i loungen som jag som Diamond inte hade något problem att få tillgång till. I övrigt är min uppfattning rakt den motsatta.

Vad tyckte du om hårdvaran/rummet i sig?
 

trekker

Medlem
Okej, nu har jag och fru trekker bott en natt pa detta hotell. Vi bokade ett King Grand Deluxe room i rean (kostade £241:50).

Bakgrund till det hela ar att vi lyckades overtala svarmor till att vara barnvakt 2 dagar, valet pa resmal blev direkt London sa vi kunde spendera eftermiddagen den andra dagen i Galleries First. Att valja hotell i London sedan ar ju inte alltid helt latt, men det kandes vart att testa detta da det "endast" skilde £100 mot att boka ett standard dubbelrum pa Hilton Metropol t ex.

Det enda vi bada kan saga ar, WOW. Vi har aldrig fatt ett battre bemotande pa ett hotell i London och sakert inte pa nagot annat storstadshotell. Portiern kom och motte oss och tog var vaska redan innan vi var framme vid dorren. Vi eskorterades sedan till receptionen och blev enormt vanligt bemotta under incheckningen. Receptionisten foljde oss sedan till hissarna och berattade under tiden om frukost och restaurang. Vaskan blev uppburen till rummet efter att vi installerat oss. Rummet var ocksa helt klart en ny dimension for att vara i centrala London. Allt var helt perfekt.
20160531_165955.jpg

20160531_165959.jpg

20160531_170009.jpg

20160531_170047.jpg

Vi bokade sedan bord i restaurangen och gav oss av ner i baren for en drink. Baren var mycket fin och personalen trevlig. Trots att de slog in fel och kvittot kom med ett gls vin for mycket andrade dom det snabbt utan problem.

20160531_195049.jpg

Sedan i restaurangen hade vi bada 2 riktigt bra mat. Bada var sa matta att vi inte orkade ata efteratt. Jag at Steak Tartare till forratt och Monkfish till huvudratt, 10 av 10 pa bade forratt och huvudratt, aven 10 av 10 pa servicen under middagen. Priset pa maten var ocksa helt overkomligt med £11 for Steak tartare och £21 for monkfish.

20160531_202348.jpg

20160531_205924.jpg

Tillbaka pa rummet hade vi till och med fatt "turn down service" vilket ar mycket ovanligt (for mig iallafall) pa storstadshotell.

Dagen efter at vi frukosten vi fick gratis tack vare mitt HHG, det var en av de basta frukostar jag atit pa hotell. Grymt goda korvar, bacon och aggrora.

Betyg: 10 av 10.

Skulle vi stanna igen? Absolut.
 

Agö

Medlem
Skulle vi stanna igen? Absolut.
Kul att höra. Den "mjuka" upplevelse du fått stämmer bra överens med den jag fått vid mina två besök. Visst, det är inte asiatisk klass men det är stor skillnad till det positiva mot alla andra hotell jag bott på i London.
 

Steve

Medlem
Har nu bott på Conrad London St James och är mycket nöjd med hela vistelsen. Utmärkt bemötande av all personal och rumsuppgradering som HHD. I London har jag tidigare haft Park Lane som favorit men nu är Conrad klar etta. Just personalens bemötande och snabba service i kombination med bra standard på rummet gör att jag kan starkt rekommendera Conrad.
 

Bridgeman

Medlem
Har just bokat tre nätter för mig och Frun på Conrad London St James i början av Mars nästa år. Detta efter alla bra recensioner från er övriga BC medlemmar. Är HHD så hoppas på uppgradering samt tillgång till loungen. Visst ingår frukost för HHD? En annan fundering jag har är det frukostbuffé?
 
Toppen