Senaste nytt

Erfarenheter av att ett nybyggt hotell inte hinner öppna i tid - vad händer?

Maja

Medlem
@taxvalp Är precis min åsikt också! I och med att jag åker med dottern själv denna gång så är det lite speciellt och jag har ingen lust att hamna var som helst. Det fanns ju en tanke med mitt val så att säga. Anser också att bollen ligger hos dem, men kan inte gärna låta det gå så långt att jag bara sätter mig på flyget och och åker utan att veta vart vi ska bo. Men avvaktar och ser vad som händer då vår resa ändå ligger ganska långt fram i tiden. Tänkte vara lite proaktiv och lösa det redan nu när det finns fler lediga rum, men det verkar inte riktigt vara så Hilton tänker i detta läge.

@MrDollar Ja, men är hotellet fullbokat så finns det iaf ett hotell att gå till och en reception där saker och ting löses på plats. Lite svårare när hotellet de facto ej är färdigbyggt. Detta hände oss när jag hade tre rum bokade på ett hotell i London för en herrans massa år sedan då vi skulle fira svärmors 60-års dag. Väl vid incheckningen så fick vi plats på systerhotellet, rumsuppgradering, gratis frukost samt transport till andra hotellet med hotells bild och chaufför. Inga problem för vår del med andra ord och det blev troligen en bra lösning för såväl hotellet som oss där och då.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
En snabb uppdatering gällande min kommande bokning. Det går verkligen troll i detta. Valde att bli uppringd via Hiltons hemsida då det svenska 020-numret ej fungerar.

Får prata med en tjej som inte förstår problemet och säger att jo, din bokning är bekräftad så allting är lugnt. Påtalar att det står klart och tydligt att hotellet ej tar emot reservationer förrän from 1/11 och jag har en bokning från 27/10. Frågar om hotellet verkligen är "up and running" isf den 27/10. Att det inte är ett befintligt HGI-hotell som de bara renoverar lite, utan att det är helt nytt inom kedjan och att de faktiskt har blåst ut i princip allt (fanns inga fönster etc. tidigare i somras när jag gick förbi. Det tror jag dock de har fått på plats vid det här laget! ;)

Hur som haver, hon börjar inse att det kanske är lite problematiskt och börjar leta alternativa hotell. Blir erbjuden ett Hampton Inn och påtalar att det är en nedgradering och att det inte riktigt motsvarar vad jag har bokat idag. Får förslag på ett DoubleTree men där saknas micro som jag faktiskt har användning och behov av.

Hur som haver, efter en del letande efter något hotell som har rum kvar till MVP-koden som jag har bokat via så blir jag erbjuden the Renwick och det låter som en vettig lösning i mina öron och jag är medveten om att micron ryker.

Men nu börjar det roliga, helt plötsligt så ska jag betala närmare $700 mer för mina 6 nätter. Kan detta verkligen vara korrekt? Jag sa att hon skulle låta min bokning vara och bad att få prata med en supervisor men det gick inte. Fick ett 888-nummer att ringa i stället.

Så vad är rådet? Sitt lugnt i båten och avvakta ytterligare? Är det rimligt att jag som kund ska betala mer när hotellet jag har en bokning på inte öppnar i tid?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
@Jakob Österberg Då får jag bara ta ett djupt andetag och hoppas på det bästa. :p:oops:

Hade jag rest själv hade jag inte haft samma oro, men nu reser jag själv med dottern för första gången och då spelar läget lite mer roll och även saker så som minikyl och micro ganska stor roll om vi ska få en trevlig och behaglig resa.

Men tack för bekräftelsen att det ändå inte är jag som är helt tokig som ifrågasätter starkt att de tycker jag ska boka om och betala $700 mer.
 

agehall

Medlem
Du vill prata med hotellet direkt och inte Hilton centralt. Det är hotellet som ska fixa detta, inte Hilton. Frågan är bara hur man får tag på dem...
 

Maja

Medlem
@agehall det är det jag har försökt sedan jag märkte att de inte kommer öppna i tid för en månad sedan. Har inte lyckats få fram varken mail,Twitter eller telefonnummer till hotellet direkt. Tänkte kolla läget i slutet på juni då jag var i New York då öppningsdatumet var satt till 1/8, men insåg redan då att den tidsplanen aldrig skulle hålla.. sen blev det 1/9, 1/10 och nu 1/11.

Hittar någon kontaktuppgifterna till hotellet så hojta gärna till!
 

jumbooze

Medlem
Jag skulle inte ta så hårt på att man inte får svar på mailen jag har mailat flera etablerade hotell inom hilton och det är få som svarar om man inte får en persons epost
 
Toppen