Senaste nytt

Erfarenheter av att ett nybyggt hotell inte hinner öppna i tid - vad händer?

Maja

Medlem
Har bokat ett rum på HGI Times Square South, New York, som tar emot bokningar from 1/10-17. Vi har en bokning för 6 nätter from 27/10.

Rent hypotetiskt, vad händer om de inte hinner öppna i tid med min bokning?
 

agehall

Medlem
Rent hypotetiskt, vad händer om de inte hinner öppna i tid med min bokning?
Väldigt svårt att säga. Men de lär ju höra av sig och föreslå en lösning om de märker att tidsplanen inte håller. Nu ska du ju bo där först en månad (nästan iallafall) efter att de ska vara klara, så risken att de inte ska ha öppnat känns minimal.
 

Dr. Miles

Expert
En av våra kunde bokade Grand Mercure Qingdao Nanshan Resort (det ligger mittemot mässebyggnaden) innan hotellet öppnade och de skulle bo där under mässan.
Men hotellet blev inte klar till mässan och de fick bo på Ibis i stan (som låg en timme bort från mässan med taxi). De var supermissnöjda.
Jag vet inte om de har fått ersättning från Grand Mercure men Ibis hade shuttlebuss till mässan under mässperioden så de inte behövde att betala extra för transport till/från mässan.
 

JacobGBG

Medlem
Har bokat ett rum på HGI Times Square South, New York, som tar emot bokningar from 1/10-17. Vi har en bokning för 6 nätter from 27/10.

Rent hypotetiskt, vad händer om de inte hinner öppna i tid med min bokning?

Du kommer sannolikt bli erbjuden något alternativ ifall öppningen skulle bli försenad.
 

Mediana

Medlem
Nu är det väl inte ett nybyggt hotell, bara ett äldre hotell de rustar upp och byter namn på. Jag tänker att det värsta som kan hända är att det fortfarande är en arbetsplats på sina ställen. Att de inte hunnit med alla våningar, men tar emot kunder på vissa av dem.
 

taxvalp

Medlem
Vi var bokade på Conrad Chicago i höstas men de han inte bygga klart före vår ankomst. Blev i stället ombokade till Waldorf Astoria och hade bra hävstång för att be om uppgradering vilket vi också fick. Hilton kommer att lösa det, ser ingen anledning till oro.
 

Maja

Medlem
Ville mest höra era erfarenheter hur Hilton brukar hantera liknande situationer. Har en bokning på DoubleTree by Hilton Hotel New York Times Square West som back-up. ;)

@Dr. Miles Kan förstå deras missnöje! Var lite så jag också tänkte, att om jag skulle bli placerade på HGI i Secaucus/Meadowlands eller Long Island City så blir jag inte så imponerad.

@Mediana Inte nybyggt i den meningen, men när jag gick förbi i slutet på juni så fanns inga fönster och det var helt urblåsta våningsplan. Men, som sagt var, det är lång tid till 1 oktober så mycket kommer hinna hända innan dess.

@taxvalp Alltid bra att ha en hävstång att ta till som ni kunde göra nu. :)
 

JensE

Medlem
Var beredd på att vänta på hiss läääänge om du hamnar på DoubleTree Times sq West. Är ett skämt
 
Toppen