Senaste nytt

Erfarenhet av The Athenee Hotel, a Luxury Collection Hotel, Bangkok

Komet17

Medlem
Hej, vi skall besöka Bangkok sista veckan i November och funderar på att stanna på The Athenee Hotel, a Luxury Collection Hotel, Club room under 1 vecka.

Är det någon som bott på hotellet? Vad tycker ni om
- Lounge
- Pool
- Frukost

Tack!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Per N

Medlem
Jag har bott där vid ett par tillfällen för något år sedan. Dock innan man gjorde om till "Luxury Collection" så jag vet inte hur mycket förändringar man gjort. Loungen har en väldigt trevlig miljö. Utbudet av tilltugg var inget märkvärdigt och det var lite si och så med servicen av drinkbeställningar men det kan förstås vara tillfälligheter. Poolen är trevlig. Frukosten var helt ok, inget som stack ut. Jag kommer troligen att bo där igen även om jag i huvudsak väljer Sheraton Grande Sukhumvit som är mitt favorithotell i Bangkok.
 

Per N

Medlem
Sheraton Sukhumvit har ingen lounge, bättre upp, man kan välja någon av dom publika barerna, Livingroom, Barsu eller The Sala.
 

henrik l

Medlem
Menar du att det ingår i någon rumskategori?

Vågar inte säga hur det ser ut om du bokar rum utan status, men har du platinum på SPG så har du free flow från en drinklista på Sheraton Sukhumvit. Kommer inte ihåg vilken av barerna jag satt i, men beställde även något att käka och man fick en riktigt bra måltid för runt hundralappen. Ok för den typen av hotell, men dyrare än de lokala enklare matställena i närheten.
 
Toppen