Senaste nytt

Erbjudande på Gothia Towers Upper House under september

mry

Medlem
Jag har ställt frågan till hon som fixade poängen i efterhand åt oss sen vi inte fick poäng i september så får vi väl se om jag får svar ;)
 

JacobGBG

Medlem
Jag har haft nöjet att äta middag på restaurangen på Upper House för att fira födelsedag + ett kommande tillskott i famlijen nästa år. Det var tveklöst den bästa restaurangmåltiden jag ätit inom rikets gränser. Det är stark internationell standard i service, mat och dekor på stället. Och då har jag referenser som Eleven Madison Park (NYC), Le Bernadin (NYC), Jean Georges (NYC), Cinc Sentits (BCN), Evo (BCN) och Equinox (SIN) bla.

Köksmästare Måns Backlund (tidigare Thörnströms Kök bl.a.) är en perfektionist och sann fannbärare för yrkeskåren. Han var personligen ut i restaurangen flera ggr och serverade samt presenterade maten. 17 serveringar räknade vi oss till och då missade vi säkert något.

Ett par bilder.

20130928_185002.jpg
Märk väl konstverket i taket som var något alldeles utöver det vanliga. Löper från vägg till vägg och skiftar i färg utifrån vilket håll solen lyser på den. Effekten vid solnedgången var spektakulär!

20130928_205020.jpg
Stället har inte bara landets bästa mat men också första klassig toalettlektyr!
 
Ja, räknar man på det viset så blir nettot för en övernattning i Superior inkl. spa och champagne vid ankomst 2.896 kr för ett par. Värdesätter man att allt är precis nybyggt så är det säkert en bra deal.
 
Toppen