Erbjudande på Gothia Towers Upper House under september

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Ubbe, 10 September 2013.

1. 1 person likes this.
  2. Det är inte jättebilligt - är det någon på BusinessClass som bott på Gothia Upperhouse ännu?

Jag ska försöka ordna ett besök i November tänkte jag.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu går jag lite OT, kanske:D Ojjjjdå, 19:e våningen det var hööögt, säger jag som sitter på 32:a våningen i på Marriott Courtyard i HK:cool: Men som reportaget visar så finns det ju betydligt mera som bidrar till upplevelsen. Sedan måste jag ändå ge lite kred till Göteborgarna som satsade att bygga på höjden. Svenska kommunpolitiker och kommunala tjänstemän verkar ha en manisk skräck för att bygga på höjden, samtidigt som man pytsar ut miljoner i konsultarvoden för att få mer eller mindre intelligenta förslag hur man ska få levande stadskärnor. Det är tämligen enkelt bygg på höjden här och var, då kan man få in flera folk som bor centralt. Jag vet, jag är Hong Kong biasad, men har å andra stärks i min övertygelse om att bygga på höjden här och var i stadskärnorna. Ursäkta att jag gick lite OT, men detta har blivit lite som en mission för mig att propagera för höga hus där det är lämpligt:D

4 personer gillar detta.
  5. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, Gbg-politikerna skall inte ha alltför mycket credd. Clarion Post skulle ha varit högre (och det ser verkligen bedrövligt lågt ut i förhållande till det breda posthuset), men där var det någon kulturhistorisk siktlinje som inte fick störas...

Gothia har ju dock lite bättre förbindelser med kommunen.

1 person likes this.
  6. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stockholm är ju ännu sämre... Jag kan inte begripa varför man inte bygger mer på höjden!

7. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Detta påminner ju galet mycket om Four Seasons Club Floor style... Måste provas helt klart !!!

(undrar om restaurangen klarar av en sådan som mig med födoämnesallergi ? De brukar påstå det, men sedan brukar det falera....)

8. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 personer gillar detta.
  9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du säker på det?

Det jag hittar är att man tjänar på Heaven 23, Incontro och WestCoast men eftersom denna restaurang är ny kan det ju vara så att det inte är uppdaterat.

http://www.gothiatowers.com/sas-eurobonus/

10. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara en ren spekulation från min sida. Det kan ju vara som du säger :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!