Erbjudande köpa Lufthansa Senator status?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av ulagun, 23 Oktober 2015.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    PGA pensionering blir jag vid årsskiftet nedgraderad från Senator till Frequenf Flyer.
    Fick för en tid sedan erbjudande från Lufthansa att köpa fortsatt Senator status för 2.000 Euro.
    Har genom åren haft mycket glädje av Senatorstatus, men som pensionär räknar jag med ca. 4 interkontinentala tor resor troligtvis i economy extra samt 7-8 inom Europa economy per år.
    Privat flyger jag helst med Lufthansa-gruppen.
    Hur hade ni BC läsare gjort?
    Tycker själv att nästan 20K kr är väl mycket men samtidigt är jag lite fåfäng.
    Till saken hör att jag är EBD till sept 2016 och får väl därefter en softlanding till EBG?

2. Hur långt borta är du från återkval?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte hade jag då betalat €2000 för Senator-status om jag skulle flyga så lite...

hhhh1986 gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

Så länge man flyger med Lufthansa-gruppen så får man väl lounge-access även som Frequent Flyer? Det skulle väl annars vara en av de viktigaste förmånerna med Senator när man ändå flyger såpass lite. Om det även gäller på outstations så känns det ju svårt att motivera så mycket som €2k tycker jag personligen.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBG/EBD räcker nog gott och väl. Finns bättre saker att lägga €2000 på.

6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det lifetime senator då?

7. Jag fick också detta erbjudande då jag har legat lite efter i kvalperioden. Men jag kan flyga ihop 30 000 M&M för pengarna inom Europa ;)

ulagun och jumbooze gillar detta.
  8. Lite off topic svar:

Enligt en tråd på FlyerTalk, man måste uppfylla alla tre krav (åtminstone den som är baserad i Schweiz) för att få Lifetime Miles&More Senator status.
    • Över 60 års ålder
    • Man har tjänat in minst en miljon Miles&More status miles under åren
    • Minst 10 år oavbruten Senator status
    live-long Senator status [merged lifetime SEN] - FlyerTalk Forums

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha, om det är lifetime Senator-status är det ju en annan femma. Då kan det vara värt att överväga, om inte annat för att poäng inte går ut hos M&M så länge man har status.

10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller samma på HON-status är frågan? Kan va intressant att försöka ta reda på.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!