Erbjudande från svenska Amex för MyUS.com

Diskussion i 'Övrigt' startad av kexxcream, 25 November 2014.

1. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte direkt flygrelaterat men ett trevligt erbjudande från svenska AmEx:

Direktlänk: AMEX50

Utdrag från mailet:
    Jag handlar för mycket grejer från USA och detta kom precis rätt i tid för Black Friday (28/11).

andy.c och jumbooze gillar detta.
  2. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Posta gärna tips på sidor att fynda på. ☺

3. PG

PG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på tull och moms, vad är generellt billigare att beställa från USA?

4. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Onödiga grejer som man sällan behöver :) nej.. brukar oftast handla på thetiebar.com, ties.com, suitedman.com, weekendcasual.com, non-iron skjortor från bananarepublic.gap.com, köksredskap från amazon.com, etsy.com osv...

PG gillar detta.
  5. andy.c

andy.c Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset - reggad och klar! :)

6. Jockezona

Jockezona Medlem

Ni som beställt från USA. Vilka erfarenheter har ni av tull och moms. Åker man alltid på avgifter eller slinker försändelsen ibland igenom utan extra kostnad?

7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir alltid tull & moms, i alla fall när vi fått grejor skickade till oss. Men, den stora fördelen, som jag ser det, är att få en frakt oftast i ett paket. Istället för en frakt från varje leverantör. Och, du kan beställa varor som normalt inte skickas utanför USA (t.ex. verktyg).

Tips: när varorna ska skickas inom Nordamerika (ja, Kanada brukar också funka) så boka den fraktfria varianten. Brukar ta lite längre tid, oftast, men inte alltid så värst mycket längre, om du ändå ska vänta in flera försändelser till din 'suite'. T.ex. Amazon nyttjar vi alltid 'free shipping'.

8. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som @rvarttinen säger så erbjuder de flesta onlinebutiker gratis frakt i USA vilket gör det lukrativt att skicka över grejer hit som annars skulle ha kostat multum med internationell frakt.

Har sagt det i första posten men nu på fredag är det Black Friday i USA och då rabatteras produkter ordentligt, uppåt 50% av standardpriset. För shopoholics så finns iPhone-apparna "Black Friday" och "Shop it to me" som samlar alla dessa erbjudanden under ett tak.

9. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har importerat cigarrer i 11 år nu och aldrig betalat en krona i vare skatt eller moms :=) Kan bero på att mina leverantörer alltid skickar som gåva men det har jag aldrig bett dem om. Innehållsdeklarationerna har varierats på ett blommigt sätt: Från "fine handmade art pencils" till "kitchen appliances"

agehall och kexxcream gillar detta.
  10. MrMadsen

MrMadsen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bytte till MyUS förra året från Shipito, enbart för att Amex hade dealen då också. Bytte tillbaka igen till Shipito efter 2-3 månader.

Tillskillnad från shipito, så får man inte själv ange sakers värde, så allt tullas in till inköpsvärde, och det blir oftast en dyr historia. Annars funkade det jättebra. Bra service och bra priser med FedEx/DHL ... men som sagt, värde går inte att ändra, och det var inte OK enligt mig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!